donderdag 21 februari 2013

Tennisbal!!

Vandaag weer een dag zoals de vorige.
Gewoon weer langs de waterkant, alleen gaat het wel moeizamer na zo'n week intensief struinen!
De beentjes zijn 's ochtends een beetje straf, er zit een snee onder mijn voetzool, en dan gaat het aan het het einde van de dag moeilijker. Dan elke avond toch rond een uurtje of zeven thuis, dan nog eten koken.
Volgende week gelukkig weer werken (maar niet heus). Op het werk loop ik net zoveel denk ik, maar dan anders. De kou was er vandaag ook weer volop een door een flinke koude oostenwind was het niet echt fijn vissen. In het begin had ik bijna een bevroren rechterhand, de handschoenen boden bijna geen bescherming, en ik was dan ook blij dat ik af en toe naar de auto terug moest en zo even kon opwarmen. Maar al met al heb ik weer genoeg meegemaakt. Weer op pad met Mike, alleen voegde die zich pas rond 11.30 uur bij mij. Voordat hij kwam had ik de eerste 2 snoeken al in de pan (1 snoek van 63 cm, en 1 van 58 cm).  Toen Mike er net bij was gekomen kwam nummer 3 in de pan (71 cm).


Mike was ook snel dit keer en kwam na dik een half uur ook op 3 snoeken; 2 van rond de 60 cm en als klap op de vuurpijl 1 van 90 cm.


Kort voordat Mike deze snoek vangt, los ik ook zo'n gigant. Ik dacht nog kat in het bakkie, maar net als gisteren spuugde de dikke rakker de Buster weer uit. De volgende keer neem ik een Buster mee met een andere smaak, misschien dat het helpt. Of de snoek die ik heb gelost nu dezelfde is als Mike blijft een raadsel!Waar Mike ook goed in is in broeksnoek vangen en dan bij zichzelf.

Na deze stek moesten we maar weer op zoek naar een andere stek. Hier kwamen we Jork van het forum tegen (misschien morgen even mee om doodaas te vissen), deze stek hebben we al snel laten liggen, want hij  ligt vol in de wind.
Daarbij nog petje af voor Jork die dik 10 kilometer door dit barre weer heeft gefietst voor deze stek.
De volgende stek laten we visloos achter ons, dit nieuw gegraven stuk water bevatte niets wat interessant was, maar wel een grote vangst van 18 tennisballen. Het hadden er wel 40 kunnen zijn maar ik had geen plek meer in mijn rugzak.
Na de tennisballenvangst weer naar de volgende stek, die leverde mij 1 snoek van hap-slik formaat op en nog een losser.
Dan weer weg van deze plaats en voorlopig niet meer terug, laat eerst deze snoeken maar groeien.
De volgende stek ging weer beter. Mike had er geen interesse in, maar ik gaf aan dat één worp genoeg kan zijn om snoek te vangen, en dit kwam ook uit: 1 worp= 1 snoek(je).
Toen was Mike overtuigd en wilde hier wel door vissen. Op het volgende stukje worden 2 snoeken gelost en kan er 60 cm in de pan.
Daarna nog zo'n klein rakkertje, en dat was het wel op één losser na.
Op de terugtocht komen we nog weer een bekende van het forum tegen: Jos Kolijn die daar op het bedrijvenpark werkt.
Zoals ik al zei: een dag als geen andere, geen bijzondere gebeurtenissen, alleen de kou!

Op naar een volgend avontuur!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...