woensdag 19 februari 2014

Sprokkelen!!


Het schiet alweer op het einde van het roofvisseizoen is in zicht!
De vliegenlat wordt al bijna weer uit het vet of van de haken gehaald,of hoe je het ook noemen wilt.
Ik zie er naar uit weer even iets anders, volgend jaar geen misie's meer.
Behalve dan dat ik en missie op Baars, Snoekbaars een meter Snoek in Ierland en een mooie Ruisvoorn heb staan en daar komt een missie bij Karper!
Dit valt toch allemaal wel te realiseren of niet!
Hoe moeilijk kan dat nu zijn, als het moeite gaat kosten is het die Karper wel daar heb ik geen kaas of boilie van gegeten ik heb ze wel gevangen hoor misschien geluk zeker bij twee karpers wel.
Maar ik ken nu iemand die ik heel goed ken, misschien dat hij er wat energie in wil steken om mij dit te leren, nu ken ik er wel meer maar deze weet er wel heel veel van.
En dat hoop ik volgende week te kunnen vragen mits hij aanwezig is.
Deze missie van de 250 snoeken begint aan me te vreten, ik weet ook bijna niet meer waar ik de snoeken vandaan moet halen vanmiddag nog had ik een stek waar van ik weet dat deze slecht is.
En ben daar toch maar heen gegaan ook al heb ik deze echt al een jaar of vier over geslagen omdat er niets te halen valt, maar dit weer in de gedachte van je weet maar nooit!
Zo erg is het zoeken naar nieuwe stukjes kleine slootjes een hoekje om te werpen!
Het is ook echt zoeken schoonwater is er niet overal is het troebel, vangsten die tegen vallen 5 of 6 stuks op een dag is al erg goed.
En ja dan is het echt sprokkelen, om aan een beetje snoek te komen!
Maar ik hoef er nog maar een paar en daar heb ik nu nog ruim een maand voor, die ik ook erg hard nodig zal hebben.
Maar afgelopen zondag was het weer een zoals het was een dagje met Mike the Pike en Rogier.
Dit was voor mij een stug dagje veel moeite moest ik doen voor een rakkertje 6 losser Roger 1 snoek op de kan Mike vier stuk ik met moeite 3 stuks en dat voor een dagje vissen.
Mike die een beetje iritant aan het vissen was wat wil je nog meer.
het is dan wel weer een par snoeken erbij.
Deze van mij 65 cm.
Mike met 70 cm!

Ik met nog 1 van 70 cm!
Dan voor Mike nog een snoek van 75 cm niet op de foto, en voor mij nog 1 van 69cm niet op de foto.
Rogier verlaat halverwege het slagveld en moet de banden van zijn auto verwisselen voor nieuwe.
En zo komt de zondag weer ten einde!
Dindag middag kon ik er weer tegen aan het weer was goed, om snoeken te vangen misschien weer iets te mooi.

Ook hij was een visser een net vol snoek!

de dinsdag dus niet echt veel gevnagen wel weer een enkle losser 4 stuks om gek van te worden.
Had ik al die lossers niet gehad dit seizoen had ik denk ik al 300 snoeken gehad en misschien wel meer.
Maar wat ik al zij ik sprokkel wat of hier 3 daar 3 en zo kom je langzaam aan het einde van de missie hoop ik!
De eerste van de middag 56 cm!
 Nummer twee 67 cm en lekker dik!
En 64cm de laatste van de middag!
Dan voor vanmiddag donderdag 20/02 2014!
In eertse instantie dacht ik niet te gaan maar besloot toch de stoute laarzen aan te trekken en op pad te gaan.
De temperatuur is goed een beetje miezer regen altijd goed, en dan een stuk water uit kiezen waar je nooit iets vangt dit moet altijd goed komen.
Dus beginnen maar je moet toch ergens je Buster in het water kunnen gooien en hier op zo'n stuk kan hij zich nog eens extra bewijzen door wat e vangen ik ga er vanuit toch wel 3 snoeken in de pan te krijgen op een stuk water van een kilometer of 1,5.
Met wat duikers erbij moet dit toch lukken dit zijn trouwens de hotspots normaal gesprokken dus met 3 snoeken zet ik zeker niet hoog in.
Het eerste stuk niets vak twee met moeite een volger dan weer een vak niets, komt helemaal goed ik heb er vertrouwen in als er 1 zit zitten er meer toch!
Volgende vak weer niet maar bij de laatste duiker ervan een hoop takken en daar moet dan altijd wel een verdwaalde rakker onder liggen dus hier doe ik maar extra mijn best met extra worpen.
Dan het gevoeld at ik achter een tak zit een spartelende tak!
Dan na een korte dril wordt ik beloond met een rakkert wel een beetje mager van 74 cm.
Dik en dik verdiend deze rakkert zoveel energie in een slecht stuk water stoppen en dan beloond worden.
Volgende vak niet en de twee daarna ook niets, ik ga naar de overkant en begin aan de volgende 700 meter.
Na tien worpen krijg ik een rakkertje van 59 cm in de shoot geworpen het begint goed op dit mooie stuk zonder snoek.

Dan kom ik voor water echt mooie hoekjes tegen maar er zit verder niets wat ik ook probeer aan worpen niets geen volger aanbeet of iets anders en dit was jaren geleden ook al.
En het ziet er zo uitdagend uit raar en ik heb het toen ook echt verschillende kansen gegeven, misschien toen niet de goede dag en nu ook niet!
In iedergeval ik kom hier niet meer en laat het in het vervolg liggen.
Dan ga ik maar weer richting de auto, kom op de terug weg nog een klein plasje water tegen van 5 bij 5 meter doe een worp niets de Buster komt uit het water en dan hoor ik plon,plons.
Toch nog een worp niet te ver anders gooi ik in een bedrijspand.
Deze worp is raak en ben er weer eens verbaasd over op zo'n stukje en hier weer een rakkertje van 64 cm.
Foto is niet best de lens was vies maar vind het wel een aardig uitgevallen kunstwerkje.

Zo komt ook weer aan deze middag een einde goed 2,5 uur vissen, en drie stuks snoeke en een volger.
Mijn doel voor deze middag is bereikt, ook al had ik er toch meer verwacht op deze lengte water, met zijn duikers en een enkle sluis.
Op naar een volgend avontuur en A Je TO!!

De teller staat op 211 stuks nog 39 te gaan!


2 opmerkingen:

  1. Kees,
    Het komt nu heel dichtbij.
    De bronnen raken wel uitgeput.
    Inmiddels nog 35 stuks en dan een tijdje bijkomen.😪

    BeantwoordenVerwijderen

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...