vrijdag 28 februari 2014

Op stroop tocht!!


Zoals volgens afspraak, vandaag langs de waterkant!!
De bellyboat bleef vandaag gewoon op het droge.
Rogier stuurde mij gisteren avond nog een App of ik morgen vanaf 11.00 nog vrij was.
Natuurlijk even terug appen dat ik gisteren vanaf 15.30 al vrij was eigenlijk is dat de normale tijd dat ik klaar was met werken op de dag.
Alleen Rogier zag het kwartje laat vallen, na enig geapp heen en weer snapte hij het.
Dus na weer verschillende appjes hoe en wat waar en hier kort en daar te lang.
Moest er toch duidelijk wat worden afgesprokken, ik wilde wel eens wat anders het eerst balletje dat ik opgooide was op het niet bevroren water.
En dat kan op het moment overal zijn het water is nergens bevroren natuurlijk.
Rogier snapte de ballen er niet meer van todat hij toch de ingeving kreeg dat het misschien de ijsbaan kon zijn.
En dat is nu nou juist net de plek waar we niet mogen komen.
Maar op een gegeven moment moet je toch eens wat anders na zoveel snoeken is de spanning ook een beetje aan het verdwijnen, en de stekken keuze  is ook op een nul punt.
En laat het nu ook zo zijn dat ik op deze verboden stek dit seizoen nog geen snoek heb gevangen, wel een poging er toe.
Maar verboden stekken bij mij in de buurt daar zit een raar geurtje aan, de geur van duur betaalde vis. En wat menig een er ook over te zeggen heeft, van moet je niet doen en je zoekt het zelf op en al die andere lulkoek afwijzingen en verwensingen en noem het verder maar op.
Je moet toch ook eens weer de stoute schoenen aan trekken, vooral als half vissend B....h...en er vist en niet wordt gecontrolleerd.
Dan beginnen de handen te jeuken, en de hersens te malen van waarom zou ik het toch ook weer niet een gaan doen dat vissen op die stek.
Rogier en ik hadden al een plan de campagne gemaakt voor als Kees langs zou komen.
We zouden voortdurend de weg voor de ijsbaan in de gaten houden!
We beginnen met vissen als het nog donker is .Of we gaan vissen als het donker wordt.
Zo vallen we niet op we doen donkere kleding aan, enz, enz.
Nu zien jachtopzieners meer als de gewone mens zij kijken verder dan alleen de keuken deur.
Dit leer je of heb je in je.
Je moet wild op grote afstand opmerken, maar ook vlak voor je voeten.
Dus dat kijken hoort bij kees, maar ook bij mij.
Kees ziet ons als wild daar kun je op rekenen, die zal ons zo kunnen zien als hij met zijn groene Suzuki Jimmy aan komt tuffen. Als wij hem dan aan zien komen weten we wat voor auto, dan is het hard weglopen., merken we hem te laat op dan hebben we een ander plan!
Ik ben niet zo goed in hard lopen dat deed ik vroeger nu niet meer.
Dus het plan is als hij aan komt lopen laat Rogier hem struikelen en ik ga er dan snel van door.
Rogier zorgt voor zich zelf.
We hebben ook nog gedacht aan Trickwire maar dat is niet de oplossing voor het zelfde geld struikel je er zelf over en is al je haar weg.
We zien het allemaal voor ons.
Dan nog dyneema spannen en dan 4100 ste, als hij daar over heen valt zijn wij ook wel vertrokken.
Maar dit doen we niet zo slecht zijn we nu ook weer niet ook al komt het wel eens op borrelen.
We hebben gekozen voor een eerlijke manier we willen geen bloed aan onze handen we houden het netjes, en lopen gewoon hard weg als hij er aan komt, betalen doen we niet.
Dus de plannen zijn gesmeed de zon gaat op rond 7.27 en we zorgen dat we om 6.45 aan het water staan.
Zo vroeg zal Kees hier zijn ronde niet doen, en dan is het de vraag of hij sowieso wel hier in de buurt zijn ronde heeft.
Misschien zit hij wel aan de andere kant van de provincie Utrecht.
We maken ons er verder niet druk over en Rogier zou Rond 6.45 in de buurt zijn verder niets om je zorgen over te maken.
Na een redelijk goede nacht rust zonder rare nachtmerie,s stond ik op tijd naast mijn bed en het was wachten op en app van Rogier en die kwam rond 6.45 te laat dus hij rijdt weg om die tijd.
Dat betekent dat we heel snel moeten vissen anders staan we in het volle daglicht te kijk.
Ik sprak af op de te bevissen stek en, rond 7,15 wa Rogier ter plaatse.
Eerst eens goed rond kijken of de kust veilig is dan snel hengels uit de auto en vissen maar.
We beginnen worp 1 is al meteen raak een dikke buikschuiver over mij n 4play heen.
Ja ik gebruik nu een 4 play nee ik ben de Buster niet zat!
Het is te ondiep voor de Buster.
Rogier mist ook een snoek, dit is weer te snel bijgeloof, o bijgeloof!
Dan Rogier weer een knaller op zijn aasje deze weet hij te verzilveren maar door wat gestuntel zijn kant weet de snoek zich hierna weer het water in te werken.
Dan is Rogier weer aan de beurt dit keer wel op de foto.
De eerste rakkert in de pan 67 cm voor Rogier.
Daarna weer beide een losser hierna ben ik aan de buurt de eerst kan in de pan voor mij 60 cm.

Dan beide weer een losser en soms weer een misser we vissen dit stuk snel af  nog geen 45 minuten.
Het is al volop licht, de volgende keer moeten we hier beter op letten.
Dan zijn we waar we begonnen zijn en pak ik ook mijn tweede rakkertje van de dag 64 cm.

Dan maken we haast spullen in de auto en naar een volgende stek deze is ook niet geheel legaal .
Waarom laten we niet iedreen vissen op stukken wat niet bij een enkele vis vereniging hoort wat een krom stelsel is dit hier in Nederland!
Maar we gaan ook hier lekker aan de slag en ook hier kan Kees wel eens langs komen.
Maar niemand die hier ons kan zien vanaf de weg deze stek ligt aardig verscholen.
Hier los ik al snel weer een snoek ook snoek nummer twee diend zich al vlot aan maar deze is niet meer te pakken. we lopen stug door en het is dan vlot dat snoek nummer 3 voor mij in de pan komt.
Deze rakkert kan ook in de pan 58 cm.
Kort hierna is Rogier aan de beurt we ontlopen elkaar niet zoveel vandaag en dan blijft het ook leuk.

Voor hem een mooie rakkert van 69cm en lekker dik.
Dan mag ik weer een mooie snoek lossen , daarna weer 1 en voor Rogier het zelfde.
Dan komt even later snoek nummer 4 voor mij in de pan, 74 cm.
We gaan goed deze ochtend, na deze rakkert los ik nog, moet ik wel zeggen lossen.
Hij blijft net iets aan de inmiddels lange tijd voor de 4play vervangen Buster hangen.
Ik zie hem niet meer terug, ik geef Rogier dat er 1 ligt en dat hij het straks even moet proberen.
En na en minuut of 6 doet hij dit ook en weet de rakkert in de pan te werken 78cm.
we lopen weer gelijk op, na nog een redelijk stuk tijgeren door hoge brammen struiken en toch wel hoge verwachtingen op dat te bevissen stuk moeten we er toch achter komen dat het daar tegen valt en besluiten terug te gaan.
Ik los dan nog weer even 3 snoeken helaas.
Maar voor de ochten is dit toch een aardig resultaat, het is dan net 11.15.
We gaan even naar de plaatselijke hengelsport leverancier en kopen weer van alles voor het einde van het seizoen en een beetje voor zondag.
Dan rijden wenog even naar een stek waar ik het eigenlijk wel gezien heb en Rogier nog niet.
Maar ik gun Rogier zijn visje en doe ook daar even mee en pak dan snoek nummer 5 van de dag 67 cm.
Daarna komt er weer tijd aan onze stroop tochten het is half twee Rgier moet nog even op koffie visite, ik kan nog wel doorgaan.
Maar ook de auto radio wil ik weer geplaatst hebben, dit leukt na drie zekeringen te hebben vervangen draden te hebben gewisseld en zo werkt hij nu perfecto!!
Waarom lukt dat nu in 1 keer wel.

Maar nu op naar een volgend avontuur en A Je To vanavond een gehaktbal en zuurkool stampot met spekjes eten.

De teller staat nu op 226 stuks!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...