zondag 2 februari 2014

Pakje sigaretten!!

Wat het gisteren was was het vandaag, ook bijna!!
Wat een taaie bedoeling was het gisteren na toch wel een uur of 4 vissen 1 snoek in de pan.
Er zijn ook aardig wat kilometers voor gereden om er 1 te bemachtigen en had het vroeg in de middag ook gauw bekeken.
1 snoek 63 cm.
Zal er verder ook geen worden aan vuil maken ik ben druk bezig om mijn missie te volbrengen maar als het in dit tempo gaat wordt het wel heel moeillijk!
We komen bij de zondag ik kan vandaag toch wel redelijk vroeg op pad.
Ik heb hier voor een bepaalde route uitgestippelt maar of ik mij daar ook aan ga houden vandaag moeten we nog maar zien.
Ik zoek een toch wel reddelijke stek uit om te beginnen kort in de buurt.
Na een kleine 15 minuten al twee lossers en dat brengt ongeluk het bijgeloof komt weer om de hoek kijken.
Zo snel weer twee lossers is niet best..
Ik besluit de polder in te gaan eerste stuk twee beginnende vissers dus weg stek dan, snel een ander stuk bezoeken.
Voor dat je het weet staan ze daar ook ik werp voor wat het waard is, maar geen teken van leven op het water, ik heb tijd zat dus pak nog een redelijk goed stuk mee, ook zit hier nog iets wat ik niet heb gevangen, en er zit er ook nog 1 waar ik een appeltje mee heb te schillen ook hier na een minuut of twintig niets.
Op doorreis pak ik nog een hoekje mee hier endelijk twee rakkertjes 1 van 63 en 53 cm.

Eindelijk vis in de pan het werd tijd!
Ik besluit verder te gaan ook weer in de polder maar hier kom ik echt een hele rits vissers tegen!
Ik doe wat navraag over de vangsten, maar deze zijn niet best en zo vraag ik raak maar krijg steeds het zelfde antwoord.
De visser hebben het koud, een stel van hen gaat een café op zoeken om op te warmen.
Ik ga verder om nog een snoekje te pakken en maar ook op deze stek vissers, wat kom ik die de laatste tijd veel tegen, ik heb ze tijden niet gezien!
Ik waag er toch een paar worpen aan op een ander vergeten hoekje, en los er 1.
Meer kan ik hier niet vissen en besluit de woonwijken te bezoeken, ook hier weer een hele horde vissers. Andere hoek dan ik blijf ongeveer twee en een half uur in de woonwijken en heb totaal 1 losser.
Wat een dag ik ben het zat ik ga naar huis het loopt tegen de klok van twee!
Onderweg kom ik zoals altijd nog een hoekje tegen, en besluit het toch mee te nemen je weet maar nooit.
Ik kom ook anders nooit en te nimmer in de buurt van de 250 snoeken.
Mijn doel vandaag was toch zeker wel 5 snoeken in de pan te krijgen!
Maar ook dat zie ik niet meer gebeuren!
Dus toch maar hier op deze stek een worp of vier maar helemaal niets, dan nog 1 worp strak langs de kant en dan is het Bammes, eindelijk snoek nummer 3 van de dag 65 cm, en zo kom ik op 176 stuks met die van gisteren erbij.

Het is nog steeds te doen ik lig op schema maar krijg er wel een hard hoofd in, met deze aantallen.
Ik hou het nu echt voor gezien mijn sigaretten zijn op en dan wordt ik er niet vrolijker op!
Dus op weg naar huis naar een tankstation.
Zo de sigaretten zijn in The Pocket.
Het tankstation, is omgeven met baggerslootjes ondiep en vol met blad.
Daar doe ik altijd wel eens een paar worpen maar eigenlijk is het echt te ondiep.
Het is een zogenaamde harkplek waar je dus alleen maar blad aan de haak krijgt.
Maar ik besluit een net gekochte sigaret op te steken en ook de hengel maar te pakken, en en paar worpen te doen.
De eertse worp die ik doe is meer om te kijken hoe diep het nu is en tot mijn grote verbazing duikt er gelijk een mooie rakkert op, en lost na een minuut!
Dit had ik hier toch echt niet verwacht ik doe nog en poging en dit een meter of wat verder langs een rietpolletje, en hier weer een behoorlijke kolk.
Maar het kan net zo goed een verdwaalde karper zijn dan een snoek.
Nog een worp maar die levert niets op en loop weer een meter of 3 door.
Hier dan maar een worp en ik zie even later een stofwolk dit kan net zo goed van de Buster zijn die de bodem raakt. Dan nog even verder maar er gebeurt verder niets.
Ik besluit nog een worp te doen op de plek van de stofwolk, en zie gelijk een glimp van een snoek nog een worp en dan is het raak een mooi rakkertje van goed 65 cm kan in de pan.
Ik doe nu nog maar een worp op de plek van de kolk je weet maar nooit.
Hier is 1 worp ook meer dan genoeg en gelijk duikt er weer een mooie rakkert op, deze geeft zich niet heel gauw gewonnen, maar na een twee drie minuten is hij toch in de pan 75 cm.
Ik heb maar besloten om het statief te voorschijn te halen.
Je kunt zien hoe snel dit is gegaan het tankstation is 30 meter links van mij.
Daar waar ik mijn sigaret heb opgestoken!
Ik loop weer terug steek de weg over waar nog wat water is doe daar nog wat worpen maar niets te vinden.
En nu naar huis, het is mooi geweest, en ben ik ook eens op tijd thuis!
Tijdens de terug tocht rijd ik langs de plek van de twee lossers eerder in de ochtend.
Ik moet nu nog twee snoeken hebben voor de 180 stuks, wat vandaag onmogelijk was en niet had gehoopt kan nu toch misschien nog mogelijk worden!
Ik ben snel bij de bewuste plek die vlak bij het tankstation in de buurt is.
Ik doe verschillende worpen maar de snoeken van vanochtend zijn niet te vinden.
Dan kruip ik langs een hek en kom op een stuk waar je niet mag komen, maar er is niemand thuis dus waarom dan niet even proberen.
Ik doe een mooie verre worp en weer is het Bammes, wat een geluk en het is ook flink Bammes de vis blijft lang onzichtbaar fel duikt hij weg en neemt lijn en gaat door de slip.
Maar na enkele minuten geeft deze rakkert het op en komt ook net als de andere snoeken in de pan.
Deze 88cm.
 Er komt na lange tijd vissen vandaag weer een grijns op mijn gezicht!
Ik besluit nog een stukje mee te pakken er moet er nog 1 in de pan en dat is niet echt onmogelijk meer.
Ik steek de weg over en neem een ander stukje mee hier is het 1 worp en raak weer een snoek rakkertje van 66 cm in de pan
One Hundred And Eighty!!!!
Wat een rare dag zo vang je niets en zo vang je alles af en toe kan ik er niet bij met mijn verstand!
Ik doe nog maar een worp op de zelfde plek, en weer Bammes, ik begin nu bijna hard op te lachen.
Weer een rakkert in de pan nu 68 cm.
Hoe bestaat het ach, het kan en is mij wel meer overkomen maar niet zo dicht bij elkaar!
Ik waag er nog een worp aan en weer Bammes snoek nummer 3 exact, nu lieg ik en beetje en meter of anderhalf verder weer een rakkert 65 cm.
Het zijn niet dezelfde er zit echt verschil tussen de 1 en de andere.
Want die twijfel was er maar het is echt cm verschil!

Ik heb wel eens snoeken op een zelfde plek gevangen maar echt niet zo dicht op elkaar.
Wat een dag wat een dag, en toch vond ik het taai de ochtend was echt zeer selcht te noemen en dan in een half uur tijd 6 snoeken vangen vind ik echt geweldig.
Het is echt tijd om naar huis te gaan, doe onderweg toch nog een poging voor nummer 10 , maar dat duurt maar vier worpen, genoeg is genoeg.
En zo ziet een Buster er uit die al een snoek of 50 heeft gezien.
Valt eigenlijk nog wel mee heeft twee nieuwe ogen gekregen en een nieuwe dreg en aan de andere kant is hij weer gelijmd voor lekkage.

Maar nu op naar een volgend avontuur en A JE TO!!!

De teller staat op 182 stuks!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...