zaterdag 22 februari 2014

Zoeken naar de laatste goede stekken!!!

we gisteren middag weer op pad geweest Rogier stuurde al vroeg een APP, zo gaat dat tegenwoordig.
Kon je maar met een APP een snoek aan de haak slaan.
Maar om even bij de les te blijven Rogier en ik gingen dus de middag weer samen door brengen aan het water.
De eerste stek zag er erg broerd uit niet om aan te zien chocolade bruin!
Dan zien we nog een roofvisser staan die ik weet niet waar mee bezig was!!(ook niet om aan te zien)
Dus deze stek hebben we na 30 minuten maar gauw verlaten.
Ik heb toen gekozen om te kijken op een stek waar natuurlijk altijd wel wat ligt dit om te pijlen of de snoeken echt los zijn.
Maar na daar ook weer een goed 30 minuten te hebben geharkt ook weer niets, voor mij zijn de snoeken dan niet echt los. Maar het kan zijn dat dit stuk dus in de luwte ligt en de snoeken lekker rusten en geen honger heben. Want we praten op deze middag eigenlijk over perfect snoek weer.
Dus we zoeken de stek op ons goede tankstation stekje!!
Rogier heeft hier nog geen snoek gevangen en laat hem zijn gang gaan ik heb ze al gezien.
Maar Rogier lost er enkele ik zeg tegen hem liggen laten straks ophalen.
Je moet die beestjes ook niet al te veel iriteren dan hebben ze zo helemaal geen zin meer zeker als ze al drie pogingen hebben gedaan om je aas in te slikken.
We pakken het volgende stuk hier weer een enkele kolk op het aas van Rogier maar pakken ho maar.
Ik doe een stuk er voor maar een worp ik kan het bijna niet meer aanzien, maar wil ook niet de snoek voor Rogier weghalen dus doe dit toch echt een stuk voor Rogier zijn vis.
Ik wil toch ook weer kijken hoe een Buster werkt ten opzichte van een ander stuk kunstaas.
De eerste worp is het gelijk Bammes en Rogier staat verwonderd te kijken, het is best mogelijk dat het een andere snoek is als welke hij steeds achter zijn aasje aan heeft.
Zo komt de eerste snoek in de pan, 67 cm ik was al heel bang dat dit weer een blankdag zou worden!
We besluiten hier te blijven en een stuk te nemen wat mij nog geen vis heeft opgeleverd en het mij ook verwonderd dat er niets zit.
Het ziet er mooi uit en ik had verwacht er zeker een rakkertje of wat te vangen.
Maar na een poging of drie had het niets opgeleverd.
Ook weet ik niet meer waar anders te gaan vissen woonwijken heb ik nu onderhand wel gezien ondanks dat ik er zeker nog wel moet gaan kijken voor de laatste snoeken die ik nodig heb voor de missie.
Maar vandaag pakken we dit stuk wat nog niets heeft opgebracht, maar waar ik toch vertrouwen in heb.
Het is ook wel weer een verboden plek, en ik blijf eigenwijs maar elke visser doet dit zelfs de beste die zegt dat hij het niet doet.
Dit is geen excuus, maar doe het lekker toch wel!!
We zetten onze weg voort want juist op de stukken waar je niet mag zit de meeste vis"Toch".
Nog geen tien meter ik loop voorop natuurlijk(vis ook sneller dan Rogier) duikt snoek nummer 2 al weer op de Buster, deze lost "shit,shit, shit" al ze ik het zelf niets aan te doen er kan ook een lag af dus lekker door vissen 50 meter verder, baf weer een aanbeet, ik roep naar Rogier nog deze snoek zijn fel tussen de 60 en 70 cm maar aanbeten van snoeken met een lengte van tussen de 80 en 90 cnm wat een kleine monsters een soort Gremlings!
De volgende snoek dus op de kant deze keer 69 cm.
We lopen door ik heb haast zoveel mogelijk meters maken ik zeg tegen Rogier tempo te maken maar en spinhengel met kleine molen heeft niet de in haal snelheid van een reel, en rustig vissen doe ik momenteel al een tijdje niet meer zeker als ik weet dat de snoeken los zijn1
Rogier heeft moeite het tempo bij te houden, ik zeg wissel anders om en om met mij, maar ook dit werkt niet.
Ik zet wel door snoek numer 2 lost in tussen ook weer zo'n felle donder!
Volgende meters weer een aanbeet ook voor Rogier bij hem lost hij bij mij niet en een mooie dikke en felle dame 74 cm  kan weer in de pan!( alle snoeken mooi ongeschonden wat perfect in hun vel)

We gaan door de een na de andere losser hebben we in totaal bij mij vier bij Rogier ook zo iets wat een vis op zo'n strookje water en in zo'n korte tijd.
We houden op op ongeveer de helft van dit stuk het wordt laat en moeten ook nog terug lopen.
Ook komen we anders vast te zitten tussen de hoge brammen struiken.
Rogier vangt nog twee mooie snoeken maar rollen van de kant de plomp weer in worden mee geteld hij heeft ze aangeraakt en zijn op de kant geweest lengte van beide snoeken tussen de 64 en 69 cm.(rare schatting maar ik ben er redelijk goed in).
Op de terug weg weet Rogier van de zoveel lossers er toch nog weer 1 op de kant te krijgen70 cm,

Bij mij schieten er nog weer een paar van de haak en tellen we niet als extra losser mee.
Maar terug op de stek waar ik de eerste snoek van 67 cm pak. Duikt er weer één  van 67 cm op de Buster en komt in de pan.
In het begin dacht ik dat het om de eerste zelfde snoek ging maar deze is wel degelijk anders van kleur.
 Wat en spannend laatste anderhalf uur vissen ik had wel door willen gaan, maar moet ook een keer optijd thuis kunnen zijn ondanks dat ik dichter en dichter bij mijn doel kom en die laatste snoek bij elkaar moet sprokkelen!!!
Op naar een volgend avontuur en A Je To!!!

De teller staat op 215 nog 35 stuks te gaan!!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...