vrijdag 7 februari 2014

Double Hook Up!!

Vandaag dinsdag 4 Januari weer even vanuit het werk op pad.
Maar weer eens een ker met Rogier, hij moet de nodige vis uurtjes nog maken.
Ik zelf, de snoeken voor de missie in de pan zien te krijgen!
We hebben haast want zo vanaf een uurtje of 16.00 tot half donker is niet zo veel!
Maar een paar snoekjes met dit weer type moet altijd lukken.
Dus snel op pad richting het water.
We pakken de stukken waar goed snoek zit normaal gesprokken dus, en waar nog genoeg zit waar Rogier niets heeft gevangen en waar ik nog enkel snoeken op het lijstje heb staan.
De snoeken die kunnen met dit weer best eens los zijn, en zo beginnen we weer aan ee sessie.
Bij de eerste stek aan gekomen is het al vrij snelkassa de eerst komt voor mij rap in de pan.
Het rakkertje van 65 cm gaat weer snel te water en zo gaan we door naar de volgende stek.
Daar maak de snoek wakker waar ik een appeltje mee heb te schillen, maar het lukt niet echt om hem aan de haak te slaan, zo geef ik Rogier toestemming om het maar eens te proberen.
Terwijl ik het zat ben en weg loop slaat hij deze rakkert toch nog aan de haak.
Het laatste meet put=nt van deze rakkert was 69 cm een jaar geleden en is nu 72 cm.
En geloof mij het is de zelfde snoek, met een paar cm meer.
Dan weet ik weer een rakkertje te haken van nog eens 65 cm.
En kan dan ook weer in de pan, deze toevals treffer had het draad om de staart dus een staart vangst.
Even later is het kassa voor Rogier  deze weer de 68 cm!
Hier dan nog wel een keere een losser voor mij en we gaan richting laatste stek.
Hier is het al heel vlot dat Rogier en ik samen dan de Double Hook Up hebben Rogier 88 cm en ik 72  cm.
Als ik het mij goed heb in mijn grijze cellen, is dit de derde keer dat mij dit is gebeurd tenminste die op de kant zijn gekomen.
Dan even later mag ik snoek nummer 4 voor mijn missie in de pan hengelen deze 74 cm en graat mager.
Hetb is dan weer mooi geweest totaal zeven snoeken ik heb nog wat lossers gehad 1 en twee missers.
Toch leuk voor een paar uurtjes vissen.
Gelijk heb ik voor nu dus deze maand weer een pr in de kast 186 snoeken, dus verwar dit niet met een seizoens record(begin seizoen tot deze maand).


En zo gaan we weer op naar een volgend Avontuur en A JE TO!

De teller staat op 186 stuks!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...