zaterdag 15 februari 2014

Vader en zoon moment!

Nou vanmiddag vrijdag 14/02 2014, maar eens een keer op snoek met zoon Diederick!
Hij heeft toch en jaar of 8 geen hengel meer ter hand gehad, en dit keer wilde hij eens met mij mee.
dit als vader zoon moment vorige week zaterdag had hij dit aangegeven, en dan maken we daar vrij voor.
Ik heb voor deze middag wel wat stekken op de kaart staan die al eens bezocht zijn want ik wil Diederick toch wel een snoekje laten vangen en niet met lege handen naar laten gaan.
Dus even mijn beste doen hier voor, maar we hebben natuurlijk niets in de hand het weer zit wel mee maar of de snoeken los zijn is een ander verhaal.
De eerste stek die we bezoeken valt zwaar tegen er is geen vin die zich verroerd, dan nemen we stek twee ook daar nul vissen te vangen.
Dan nemen we maar stek drie, hier moet wat te halen zijn., maar jongens wat is het water door en door troebel dit door de grote hoeveelheid regen die er de laatste tijd is gevangen.
De vangsten dit seizoen hadden een stuk beter kunnen zijn, al het water hier helder was geweest maar het is echt de laatste 2 maanden en meer dat het troebel is.
We beginnen op stek 3 Diederick is een betje in het nadeel met zijn spin hengel, en kan hier door iets minder verwerpen, en dit terwijl er toch al een aardig briesje aan het op komen is.
Maar we gaan hier dan maar aan de slag verschillende worpen worden er gedaan, de lijn giert van de molen en de reel maar er gebeurt weinig tot niets.
Bij een beetje helder water op deze stekken moet er veel makkelijker gevangen worden nu is de snoek toch al een zicht jager.
Deze moet het de laatste tijd van reuk en de trillingen hebben en het kleine beetje zicht wat er is.
Nog enkle keren giert de lijn van onze molen en reel.
Dan bij één van onze laatste worpen krijg ik toch een mooie beuk op de jerbait hengel, en kan zo een paar minuten later een mooie snoek van 75 cm landen.

Even later rijden we naar een volgende stek om hier ons geluk maar te beproeven, Diederick weet wel te vertelen dat hij niet het vissers bloed in zich heeft hij is meer een Gamer, het geduld ontbreekt hem. Maar vind het toch wel weer leuk een middag met zijn vader op pad te zijn.
En dit zeker nog wel een keer wil doen, en dit an altijd want ik ben tenslotte vaak aan het water te vinden.
De volgende stek valt zwaar maar dan ook zwaar tegen, hier neem ik mijn gasten of beginnende vissers graag mee naar toe, dit om ze een beetje gevoel te geven van snoek.
Er valt geen snoek te haken of te zien en gaan weer naar een volgende stek, ook deze geeft normaal gesprokken wel een snoek of wat op het menu!

 Na echt de boel flink te hebben uitgekamd ook hier geen vin die zich verroerd!
We gaan op naar 1 van de laatste stekken, de regen begint ook al te voorschijn te komen.
Hier merkt Diederick azende vis op, en dat heeft hij goed opgemerkt voor een beginner in de dop.
Ik moedig hem aan hier toch wat meer worpen te doen.
Ik ga verder op het stuk waar hij al vershilende worpen had gedaan en pak snoek numer twee van de middag.
Deze snoek is dan tevens een evenaring van mijn oude seizoens reckoord van twee jaar geleden alweer 201 snoeken ik loop nu ver op schema in vergelijking met het seizoen 2011/2012.
We gaan op dit stuk nog even door, de stukken die Diederick heeft gehad doe ik nog dunnetjes over en pak daar snoek nummer drie en dat is tevens mijn nieuwe seizoens reckoord 202 snoeken.

Diederick besluit mij op en Big Mac te trakteren, en doen daarna nog enkel worpen voor de Mac.
Misschien dat we hier nog een tegoedbon vangen!
Ik ga nog naar een laatste stek toe ook hier normaal wel een snoek op het menu, maar ook dit keer weer helemaal niets geen vin graat of schub aan de haak.
Diederick de volgende keer beter.
Ik mijn nieuwe seizoens reckoord maar had toch leiver dat Diederick zijn snoekje had gevangen dit om hem dat struinen op snoek gevoel te geven!

Op naar een volgend avontuur en A JE TO!!

De teller staat op 202 stuks nog 48 stuks te gaan!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...