zondag 23 februari 2014

Bijna moe gestreden!


Vandaag maar weer op stap zoals gewoonlijk.
Moeders de vrouw was weer weg voor een klus, en dan zelf tegen het plafond staren heeft geen zin.
Of tot een uur of 11.00 in bed liggen, is ook zonde van de tijd.
En zeker op zo'n mooie zondag vol zonneschijn!
Dan maar weer de laarzen aan en op pad, ik ben nu eigenlijk een beetje uit geschreven als je alleen vist en de polder in gaat maak je verder weinig mee om over te schrijven.
Wel heb ik nog een dood gereden haas gezien, dacht nog wat haar van de kop af te plukken voor het vliegbinden, alleen die was wel behoorlijk plat gereden.
Dus was eigenlijk een onsmakkelijke bedoeling om daar nog wat bond of haar uit te halen, anders had het arme dier nog zijn nut gehad.
En wat betreft weidevogels ook weer genoeg gezien als dat maar goed gaat en er achteraf toch nog een vorst periode komt.
Alles begint weer mooi uitelopen willegkatjes wilde nog een flinke bos meenemen naar huis maar  de vrouw met haar alergie gaat er alleen maar van niezen denk ik.
Dus dit ook maar achterwege gelaten, bedenk me achteraf wel dat ik ze mooi in een vaas ondeer het afdak op de tafel had kunnen zetten.
Ja wat het weer beterf kon het niet beter haast net het weer van afgelopen vrijdag toen de snoekjes toch aardig los waren, maar zouden ze dat vandaag ook zijn.
Om een lang verhaal kort te maken, ze waren niet echt los 6.5 uur struinen 4 lossers een volger en 4 snoeken in de pan. En het sprokkelen van vis in de pan kost steeds meer moeite.
Op het laatst nog een stek gepakt die ik wilde vermijden, pak daar op het laatst toch weer een snoek die ik nog niet was tegen gekomen.
Deze stel vermijd ik om niet in herhaling te vallen(vangen met de zelfde vis) maar elke keer zit er weer wat anders bij en deze visput, nest is nog lang niet uit geplozen.
Ik heb echt het vermoeden dat er een dikke meter snoek ligt, en, dan is terug nog een keer terug gaan toch een optie.
Normaal is dit stuk afgesloten door een hek, allen dit was vandaag open dus kon weer een stukje verder het terrein op.
En dat leverde toch weer een mooie snoek op die ik nog niet had gevangen op deze stek, naderhand nog een volger.
Maar daar bleef het ook bij vandaag op deze stek.
In de ochtend uurtjes nog een snoek van 54cm en 78 cm en eerder in de middag nog een snoek van 74cm die mij te slim af wilde zijn en de eerste keer loste, die heb ik een uur later maar even opgehaald.
Voor de rest was het taai en had het ook bijna opgegeven, en dan was ik twee uur eerder thuis geweest, zo zie je de aanhouder wint.
Er waren er trouwens weinig aan het vissen vandaag ik had wel meer vissers aan de waterkant verwacht.
De eertse Nomaden met hun tentjes en lange hengels heb ik ook gezien, misschien roofvissers met doodaas of misschien karpervissers!
Hier de 4 snoeken van vandaag.

 78cm
 74 cm
80 cm.

Ik ben er weer blij mee weer een stukje dichter bij de missie!

Op naar een volgend avontuur en A Je To!

De teller staat op 219 stuks.
Nog 31 te gaan!

3 opmerkingen:

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...