zaterdag 2 juni 2012

Warme zomerdag met Mike The Pike !! 28/05 2012

Vandaag was het op deze warme zomerdag een dagje snoeken met Mike the Pike.
Ik had met Mike rond twee uur afgesproken en zo ging het gebeuren, en konden we weer eens op pad.
Dit was alweer de derde keer op rij om te vissen en nu maar hopen dat er vis op tafel komt.
Voordat ik Mike ging ophalen heb ik eerst thuis in de vijver even gekeken of de Koi karpers honger hadden, maar die hadden weinig trek toen ze het voer voor de neus geschoteld kregen, en dat voorspelde niet veel goeds.
Meestal als ze gretig het voer pakken, wordt het ook een goed dagje op snoek, maar ik besloot er maar het beste van te hopen.
Op naar de waterkant en een een nieuw stukje werd er opgezocht in de provincie Utrecht.
In deze stad hebben we al eens meer gevist, maar op het stuk waar we nu gingen vissen waren we nog nooit geweest.
Tussen de worpen door werd er weer eens bijgepraat, want het was al weer tijden geleden dat we elkaar gesproken hadden, op dit soort dagen kan dat mooi.
De slootjes die werden afgeworpen lagen er mooi bij en dat gaf ons moed: mooi helder water met al mooi opkomende waterplanten, dus dekking genoeg voor snoek.
Maar na een goede twee uur visen moesten we zonder snoek deze nieuwe stek alweer laten voor wat hij was en gingen we maar weer naar een voor ons bekender stuk, hier had ik eindelijk de eerste losser en volger.
Toen gingen we maar weer naar een ander stuk om te kijken of daar wat meer te halen was. Hier mocht ik de eerste van de dag op de kant halen: 58 cm. Op de foto wilde de rakkert helaas niet.
Het viel me nog mee dat Mike er nog steeds zin in had, meestal is hij na een goed twee uur vissen en geen vangst het al een beetje zat. We gingen dus vrolijk verder en er werd stevig doorgevist, todat we er achter kwamen dat we de auto hadden geparkeerd op het terein van een tuincentrum dat op deze dag open was, maar dat misschien wel een rond een uurtje of 5 kon gaan sluiten.
Er werd nog sneller gevist, maar het was al 17.00 uur en we hadden nog een lange weg te gaan. Zouden we nog op tijd komen voordat ze het hek gingen sluiten?
Maar ja, als je langs water loopt dan kun je er natuurlijk net zo goed in vissen, dus onder het teruglopen naar de auto deed ik ook maar wat worpjes en zo kwam voor mij nummertje  2  op de kant": 38 cm.
Vlug werden er nog wat worpjes gedaan en nummer drie volgde hierna al snel: 45 cm.
Mike begon nu toch al weer een beetje somber te worden, misschien kwam het ook een beetje door het weer.
Even later was Mike aan de beurtmet  een hels kabaal vanaf de rechterkant en Mike ving zijn snoek van rond de 60 cm. Hij loste net voor de kant en hij kon hem niet pakken vanwege het riet. Ik maakte het geintje van 'die tellen we niet'.
Snoek moet tenminste op de kant komen voor we hem tellen of we moeten hem in de hand hebben gehad. Mike kon op dat moment het grapje niet echt waarderen en begon te mopperen. Ik vraag nog hoe groot de snoek was en hij riep:"Rond de 60 cm". Ik riep: "Oké, dan tellen we hem mee. Was hij groter geweest dan niet."
Hij zag er nu eindelijk de lol wel weer van in. Na deze snoek gingen we vlug naar de auto en het hek was gelukkig nog open, de medewerkers van het tuin centrum gingen net naar huis.
Hierna nog even bij de Mac langs en "Eindelijk, Eindelijk", Mike de Pike trakteerde een keer. Ik maakte hem al bang door te zeggen dat ik een flinke honger had en eens een flink maal zou gaan bestellen. Verschrikt keek hij mij aan, maar jammer genoeg was het bijna etenstijd en ik moest thuis ook nog eten, dus ik hield het maar bij een broodje hamburger. Een zucht van verlichting ging door de auto. Mike zat met zweetdruppels op zijn voorhoofd naast me (was dat even schrikken)!
En na deze karige hap gingen we maar vlot weer naar huis.

Op naar een volgend avontuur!!

2 opmerkingen:

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...