donderdag 31 mei 2012

DUIZEND BOMMEN EN GRANATEN !!!!

Eindelijk weer een dagje vrij, het werd ook tijd ook. Na twee dagen werken heb je het wel weer gehad en moet je natuurlijk een beetje energie opdoen.
En hoe kan dat beter dan een dagje snoeken vanuit de bellyboat. Zondag had ik hem al even opgepompt, maar er moest natuurlijk weer ergens een minuscuul gaatje zitten, Dit heb ik eerst even geplakt en ging er van uit dat het wel goed zat.
Gisteren deed ik de bladder (binnenband ) weer op zijn plaats, maar deze liep weer vlotjes leeg.
Vlug dat ding er maar weer uit en het lek opsporen. Dit keer was het weer een ander gaatje en natuurlijk precies op een naad.
Vlug de lijm opgezocht, maar die had ik weer zo goed verstopt dat ik de tube niet meer kon vinden. DUIZEND BOMMEN EN GRANATEN!
Toen maar vlug nog even naar de hengelsportzaak en dit was krap tijd. Het is gauw 20 minuten rijden op dit tijdstip en dan spitsuur in Utrecht,  maar het kon net.
Eindelijk, na een stressvol ritje kwam ik nog net op tijd aan, maar kreeg daar de mededeling dat de lijm op was. DUIZEND BOMMEN EN GRANATEN!!
Onder het ritje heen hoorde ik ook nog een grammel onder de auto, dus even controleren.
Het eindstuk van de uitlaat zat los op de uitlaatklem, daar moest Roderick thuis maar naar kijken.
Ik zag mijn visuitje alweer in het water vallen. Thuis aangekomen liet ik Roderick de boel maar vastdraaien, maar die kwam met de mededeling dat de klem was afgebrokken, OOK DAT NOG DUIZEND BOMMEN EN GRANATEN. Ik schoot toen lichtelijk op tilt, maar Til kwam thuis en vond gelukkig wel de lijm. Dus de bladder van de bellyBoat kon worden geplakt. Maar zonder uitlaatklem nog geen visuitje. Dus er moest nog een uitlaatklem geregeld worden. Gelukkig wist ik nog een bedrijfje dat na 19.00 nog open is, dus probeerde ik daar de klem maar te scoren en dat lukte. Roderick zette hem er op en toen maar hopen dat alles verder op rolletjes zou gaan.
Eindelijk was het dan zover; er kon gevist worden, de bladder was geplakt, de lijm was droog, dus vlug de boel op zijn plaats en hopen dat het goed zou gaan, want tijd om te testen had ik niet. Ik zou op het water wel gauw genoeg zien of ik ging zinken!
Na een snel ritje stond ik aan de waterkant. Niets vergeten, alles had ik bij me; brood en cola, wat wil je nog meer. Snel werd de bellyboat opgepompt. De boel ging te water en varen maar.
Dit ging allemaal voorspoedig, ik stuurde de bellyboat behendig onder een bruggetje door naar een nieuw stuk water. Dit stukje had ik vorig seizoen al even uitgetest en ik wist toen ook een snoek op dit stuk te vangen.
De vooruitzichten waren goed, het water had een mooi kabbeltje, thuis had ik even gekeken of de Koi karpers goed op het voer zaten en die hadden goed honger. Dat is voor mij een teken dat de snoek ook wil bijten. Vraag me niet hoe het precies in elkaar zit, maar het werkt meestal. Hoge of lage drukgebieden, ik weet het niet maar waar is het wel. De eerste twintig minuten was het nog niets, en ik kwam er achter dat ik natuurlijk toch weer wat was vergeten "SIGARETTEN", die lagen nog in de auto. Shit!
Dan maar een paar uur zonder.
Terug gaan en flippers weer uit doen was geen optie, dat is verloren vistijd en daar komt niets van in.
Ik flipperde mijn weg verder door het water. Ik had voor het eerst tijdens de Bellyboattocht de Buster aan de speld, eens kijken hoe het zou gaan. Ik naderde een hoek en deed daar een paar worpen en bammes... de eerste snoek. Vlak voor de bellyboat loste hij maar het plezier was er niet minder om.
Ik deed nog maar eens een worp op die plek en gelijk weer bammes. Ook deze kwam tot kort voor de bellyboot en loste ook weer. "DUIZEND BOMMEN EN GRANATEN", moest mij dit weer overkomen. Nog maar een worp en weer klapte er iets op. "DIT IS DE HEL VAN HET NOORDEN DIE TOESLAAT"' Deze halve Fries slaat toe, maar het bleef verder bij een flinke bonk. Ik veranderde van plan; deze halve Fries laat zich niet foppen door een paar flinke snoeken. Dan moeten ze wel heel flink zijn willen ze dit voor elkaar krijgen.  De Bulldawg werd aan de speld gehangen en de Buster ging tijdelijk in de box. Toen maar weer een paar worpen in die hoek en weer was het bammes. Nu bleef er eindelijk één hangen. De Bulldawg is net iets trager met binnenvissen en daar zit nu net de kneep.
Een mooi snoekje van 62 cm kon in de pan.
Dit is niet de 62 cm snoek, maar de vangst er na.


Op naar de volgende. Ik deed weer een paar worpen en weer bammes en 74 cm mocht in de pan.


En ik ging door; wat ik al zei, ik mag dan een halve Fries zijn, maar ik vis voor een hele. En nog geen twee worpen verder mocht er weer een snoek van 72 cm in de pan, terwijl ik bij lange na nog niet was uitgevist.
Ik zat denk ik midden in een nest met snoeken, ook al hebben ze geen nest, want kort daarop was het weer bammes en 82 cm ging in de pan. Wat een dag! Even later volgde er nog weer een flinke losser, dat waren er al drie, maar ik was half in mijn nopjes. Het enige dat ik mis was een sigaret! Je moet op zulke momenten een beetje stoom kunnen afblazen toch! Weer gingen er enkele worpen het water in en met de Bulldawg  aan de speld ving ik een 82 cm metende snoek.
Even later was het weer knal boembammes..... weer een snoek, nu 86 cm. Wat een dag, dit alles gebeurde nog in geen uur tijd vanaf de afvaart.

Ik vis er nog een klein stukje door, maar ging toch maar retour naar een andere plas. De wind begon stevig aan te trekken en de bewolking werd dikker en dikker. Ik beslooteen stukje op te zoeken dat meer uit de wind lag en dichter bij de auto.
Op dit stuk kom ik nog wel een keer terug, zeker en vast en vast en zeker. Ik had intussen kramp in mijn bovenbeen dit zijn weer de begin-van-het-seizoen-krampjes en daar moet je rustig mee omgaan.
Na een stroef flippertochtje kwam ik eindelijk in iets rustiger vaarwater en ik kon weer werpen. Bijna 45 minuten later kwam er weer een snoek. Hij was redelijk van formaat, ik denk tegen de 65 cm, maar hij loste helaas.
Weer een 30 minuten verder kreeg ik weer een bonk op de hengel, dit was ongeveer 70m die vlak bij de bellyboat loste. "DUIZEND BOMMEN EN GRANATEN", Ach wat maakte ik me ook druk, het was toch een mooi dagje. Af en toe kwamen er een tiental zwanen aanvliegen, het leek wel Schiphol. Zonde dat ik op die momenten te druk was met de lossers, dit had mooie plaatjes op kunnen leveren.
Naderhand zag ik nog een meerkoetkuiken zielig en alleen tussen een paar plukjes gras in het water. Ik liet het maar met rust, misschien dat mamakoet in de buurt zat en dan zou ik de rust verstoren en anders doet de natuur zijn werk maar, meer kun je er zelf niet aan doen.
Het was mooi geweest, de wind werd heftiger en de regen zette ook een beetje door. Het was tijd om naar huis te gaan. Ook mijn topoog had het begeven en die kon ik op weg naar huis nog even laten vervangen. Maar al met al hebben we deze dag ook weer geluk gehad de bladder bleef heel, en nu maar weer kijken hoe lang deze het vol houd.
Gebeurd het weer dat er lekjes ontstaan dan maar hard gaan denken over de aanschaf van een nieuwe Bellyboat.

Op naar een volgende avontuur!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...