vrijdag 8 juni 2012

Nieuwe Bellyboat!!

Na er lang te hebben over nagedacht en tientallen lekkages verder moest het er maar eens van komen: een nieuwe Bellyboat. Het is net als nieuwe haring met uitjes; het is gewoon lekker!!
Dit was echt nodig, het constant je Bellyboat niet kunnen vertrouwen geeft je een rotgevoel. Elke keer eerst je binnenbandjes controleren voordat je het water op gaat is niet fijn.
En het is ook niet fijn als  je elke keer moet voelen of er één niet leegloopt als je eenmaal op het water zit. Je wordt er een beetje moedeloos van als je spullen hebt die roet in het water (oud Zeisters spreekwoord) kunnen gooien.
Vandaar de noodzaak voor een nieuwe Bellyboat, maar ook een nieuwe accu moest er komen na een kleine 5 jaar.
Tijdens de laatste grote tocht hield de accu het na twee uur flipperen al voor gezien, en dan zit je daar op het grote nieuwe stuk water te vissen zonder dieptemeter. Dat is als zoeken naar vissen op laag water; je weet totaal niet waar je moet beginnen, er is geen touw aan vast te knopen en je kunt eigenlijk alleen maar werpen in het wilde weg.
Maar dit euvel is nu opgelost, maar het kostte wel uren bellen naar verschillende adressen voor een accu, bijna overal waren ze uitverkocht!
In ieder geval kunnen we weer vooruit, misschien al aanstaande zondag. De nieuwe Bellyboat is  nog wel in bestelling, maar we kunnen weer even vooruit, het accuprobleem is in ieder geval weggenomen.Outcast Fat Cat LCS Float Tube
Dit is hem geworden: de Outcast Fat Cat. Nu even afwachten wanneer hij binnenkomt. Ik hoop wel dat ik hem aanstaande donderdag al binnen heb, dan is het weer mijn vrije dag, dus dan kan ik hem lekker uittesten. Nu kan ik ook eens iemand (Jos?) meenemen in de oude (mag ook in de nieuwe) Bellyboat. Hij is weer geplakt (de Bellyboat, dus niet Jos), dus dat moet kunnen. Ik kan weer op avontuur, grote tochten kunnen er weer gemaakt worden. Misschien nog wel even iets aanpassen aan het bouwwerk dat ik een tijdje terug had gemaakt. Maar het moet nu wel gesmeerd gaan lopen. Ook kan er nu een goed avontuur gepland gaan worden op baars en snoekbaars en dat eens een keer op een grote rivier. Er zit weer zat in de pen, ook kan ik nu iets meer spullen meenemen op mijn tochten naar het onbekende. Er zitten twee beker- of blikjeshouders  op en dat is erg belangrijk, dat was bij de oude niet zo. Ik kan ze nu wat makkelijker neerzetten zonder te morsen. Een kopje soep kan nu ook mee, in de oude Bellyboat was dit niet mogelijk. Nu nog even een paar goede oplossingen bedenken om de onthaak- en kniptang wat beter op te bergen zodat die niet in de vakjes van de Bellyboat gaat liggen schuiven. Er is weer genoeg om over na te denken, eerst maar afwachten tot hij binnen is.
Binnenkort een wat betere foto als alles binnen is.

Op naar een volgend avontuur !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...