donderdag 28 juni 2012

Nieuw water!

Zoals afgesproken werd er vandaag een soort van testvaart gedaan, dit werd gepland op een nieuw stukje water. Ik had hier een week geleden al eens naar een instapplek gezocht zodat ik niet voor verrassingen zou komen te staan. Je moet natuurlijk wel makkelijk in en uit het water kunnen, zodat je niet plotseling tot aan je oksels in het water staat en je waadpak vol loopt met water. Dus de gekozen plek werd met een bezoekje vereerd en de Bellyboat kon weer te water. Het waadpak was inmiddels geplakt en ook deze kon aan een waterdichtheidsproef worden blootgesteld. De eerste worpen werden met de Buster gemaakt, en deze bleef tot goed 45 minuten aan de speld. Maar na deze 45 minuten was het gebeurd met de Buster; een nieuw aasje werd uit de box getoverd in de vorm van een Rapala Xrap J13. De Buster had geen aanbeet gehad, dus moest dit aasje het gaan doen. Je moet toch wat nieuws proberen om aan de vis te komen, het is niet dat ik geen vertrouwen meer had in de Buster, maar je moet ook af en toe een beetje kunnen wisselen Ook vond ik de Buster wat te donker van kleur en voor dit type water niet helder genoeg, dus een mooie blauwe kleur moest vis in de boot zien te brengen.
Ik begon dus maar weer het stuk af te werpen waar ik met de Buster was gestopt en de derde worp was dan ook gelijk raak. Een kleine rakker van 54 cm kwam zo in de boot terecht en nu kon gelijk de constructie van het statief worden getest en door middel van video-opname. Ik had de camera in het begin van de afvaart al een beetje goed gezet, wat is er trouwens mooier dan live beelden op je Blog.
Het stuk dat ik met de Buster had afgelegd werd nu met de Xrap Jointed nog een keer dunnetjes overgedaan, en in die afgelegde richting ging ik verder. Na dik anderhalf uur  hield  ik de nieuwe stek voor gezien, er was geen aanbeet meer te registreren, zo kun je natuurlijk niet uren doorgaan.
Vlug ging ik weer de kant op. Tijdens deze tocht kwam ik er achter dat het waadpak op het zitvlakgedeelte heel bleef, maar er diende zich weer een nieuwe lekkage aan, nu ergens ter hoogte van mijn kuit. Damn you, aan dit waadpak van D.A.M zou je bijna de schijt overhouden!
Maar ik ging gewoon volgens plan door naar de andere stek. De spullen gingen weer te water en ik begon te werpen. Eerst nog weer met de Xrap, maar die liep op dit water net iets te diep, dus de Buster werd er weer aangeknoopt. Na enkele worpen ving ik een mooi snoekje van 76 cm, hier werd ik weer blij van.
En zo gingen ik weer verder met de Buster die zijn werk weer eens had gedaan. Het blijft een toppertje, deze gaat ook zeker weer mee het Ierse water op. Ik ging weer verder, maar het bleef toch gauw weer 45 minuten stil. Een enkel baarsje dat even kwam kijken, maar daar deed ik het vandaag niet voor. Toen was het weer raak en weer op de Buster. Hij mat  54 cm, dus ook weer een klein rakkertje. Daarna was er weer een hele tijd niets en ik begon aan de terugtocht. De Buster was inmiddels weer vervangen, nu door de Bulldawg shallow. Ik kwam nu op het stuk waar ik de middag begonnen was, vlak bij de instapplaats. Hier dook er één op de Bulldawg. Het meten lukte niet echt, maar was naar schatting toch zeker 64 cm. De rakker glibberde tussen mijn vingers door.
Het laatse stukje leverde verder niets meer op en zo konden de spullen weer de auto in. Het waadpak werd nog even leeggegoten; een klein litertje water was het resultaat.
Bij thuiskomst vulde ik dat pak en toen bleek er net iets boven mijn hak op een naad een klein gaatje te zitten. De dader was dus opgespoord en kon weer geplakt worden.
Ik sta er trouwens altijd weer van te kijken hoeveel reacties je krijgt van mensen langs de waterkant .
Sommigen denken dat je door het water loopt met de Bellyboat, dan zijn er weer kinderen die denken dat er een motortje op je Bellyboat zit, dan heb je weer kinderen die denken dat je bij elke worp en het binnenhalen van je aasje een vis hebt gevangen!

Ik zou zeggen wat Buurman en Buurman zeggen: A je To en op naar een volgend avontuur!!

2 opmerkingen:

  1. Begint er op te lijken, ik moet alleen volgende keer het statief uit schuiven voor wat meer beeld van het geheel.

    BeantwoordenVerwijderen

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...