dinsdag 26 juni 2012

Nieuwe Bellyboat = nieuwe aanpassingen !

Toen de nieuwe bellyboat alweer een week binnen was en de eerste vaart er op zat, moesten er natuurlijk dingen aangepast worden.
En dat vergt natuurlijk denkwerk of meer overpeinzing, net zolang tot er iets bruikbaars uit de grijze hersenpan rolt. Of het allemaal ook gaat werken zien we wel in de praktijk die er op volgt en dat mag gerust tijd in beslag nemen, net zolang tot het naar de zin is en zo niet eraf die zooi. Maar het minimaliseren is begonnen, oftewel minimise, crop, trim, reduce en scale down, om maar een paar Engelse termen te gebruiken en of het dan genoeg is zien we dan wel weer. Maar de zaag werd gepakt en er werd ingekort.
Eigenlijk was het niet zoveel werk, gewoon één zaagsnede, klaar en de boel er weer op monteren (op de Bellyboat dan), huppakee, klaar is Kees. Ja was het leven maar zo makkelijk, het zaagsel in mijn hoofd moest aardig werken om dit te bedenken,  het begon al een beetje te smeulen. Maar nadat het zaagsel bijna brand begon te vatten kon ik het nog net op tijd blussen en het onderstaande kwam te voorschijn.
 Accu gewoon in het zijvak, past er royaal in, weinig ruimteverlies, geen geprik meer in de rug, lunchpakketje kan er nog steeds bij. Dus niet meer achterop zoals in een eerder verhaal is getoond.

De hengelsteun  voor de extra hengel is ook uit het midden verdwenen of zelfs geheel verdwenen.
Maar kan er ook makkelijk weer worden opgezet als het nodig is voor een nieuw Bellyboat avontuur!

Hoe makkelijk kan het af en toe zijn om iets te veranderen; de rest bleef gewoon bestaan, maar meer dan 50% er af. Het schuifsysteem voor het statief blijft dus, waarom heb ik die hersens zo lopen pijnigen de laatste tijd? Dit was eigenlijk zo bedacht na even buiten te zitten met een sigaret.
Of zou het gekomen zijn doordat ik vandaag op de fiets naar het werk ben gegaan en mijzelf veel fitter voelde dan normaal? Zelfs toen ik thuis kwam voelde ik mijzelf beter (morgen nog maar eens op de fiets).
Zo ziet het plaatje er nu uit, maar nu de praktijk nog. Droog flipperen heeft geen nut, dan is het meestal steviger dan op het water!


We zullen het gaan zien, ik hoop a.s donderdag deze ervaring te kunnen neerschrijven met of zonder vangsterslag. Het waadpak heeft ook weer zijn plakbeurt gehad die moet ook weer getest worden.
Het weer schijnt dan wel dan niet mee te werken, ze geven nogal heet weer op. In ieder geval ik zal de koi karpers om raad vragen, en of ik tegen hun advies in ga vissen moet ik tenslotte zelf weten Niet Dan!

We gaan het zien en geloven!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...