zaterdag 31 mei 2014

Poacher, s Path!


Ja vandaag anders dan de planning!
Het roofvis seizoen is weer begonnen, en dus zeker de moeite  waard om maar eens achter de rakkers aan te gaan.
Maar wel anders dan was gepland.
De planning was belly boaten.
Nou dat ging weer goed vandaag, eerst moesten er de boodschappen gedaan worden voor het nieuwe seizoen.
Dat volgens plan verliep.
De resterende tijd zou ik kunnen benutten om met de belly boat het water op te gaan..
Maar alles moet natuurlijk weer anders lopen dan anders.
Ik kreeg telefoon en daarna weer.
En dat terwijl ik de spullen klaar moet maken.
Belly Boat moet nog in de auto!
PFFFFFFT, dit gaat tijd kosten kostbate tijd.
Bij nader inzien besluit ik om het plan belly boaten maar te laten varen.
Dit plan wordt omgezet in een paar uurtjes struinen.
Zo wordt het eerste plan verplaatst naar zondag.
Vrouw lief moet werken, zulke momenten zorgen voor herziening van het plan.
Een kort half dagje met de belly boat wordt dan al omgezet naar een hele dag met de belly boat.
Rogier zou eerst de gehele zondag kunnen vissen maar die heeft geld nodig en gaat liever werken.
Ook goed, werken is goed voor jonge kerels.
Maar ik zou het nooit doen, een visdag verruilen voor werken en geld.
Visdagen zijn  als goud, en goud doe je niet weg. Rogier wil rond 14.30 in de middag nog wel aan haken.
Maar dan zit ik toch denk ik op het water.
Dan kan hij aan haken als ik op de plas bezig ben met de belly boat en hij vanaf de kant.
Misschien is het tegen die tijd wel zo slecht dat ik ook al lang weer van het water ben, dat is ook nog mogelijk.
We zien het wel.
We gaan het over vandaag hebben, ik ging dus struinen.
En daar had ik een mooie stek voor op het oog!
Een stek in de wildernis.
Gras zo hoog, tot aan je oksels en brandnetels zo hoog dat ze in je neus prikken.
Bramen struiken 3 meter de lucht in.
Dat is wildernis, en daar ga ik de snoek vanmiddag zoeken!
Dit zijn stukken die niet in de lijst van viswater voorkomen.
Dus grijs gebied en verboden om te vissen.
Of is hier het hier het beleid van we zien het door de vingers van toepassing!
Maar ik hou van een beetje spanning, we gaan gewoon vissen.
Deze inspiratie heb ik afgelopen week weer opgedoken, op een ander blog"Poacher, s Path" alhoewel ik hier al pas over heb geschreven dat ik wat meer op dit soort stukken wil gaan vissen eens wat anderd dan anders.
We leven toch in een vrij land.
Een land zonder grenzen, dus dit moet mogelijk zijn toch!
Al die regeltjes tegenwoordig.
De stukken van visverenigingen waar je een vergunning voor nodig heb respecteer ik.
Maar de stukken grijs gebied ga ik gewoon bevissen, ze nemen die stukken maar ergens op bij een vereniging.
Het is te zot voor worden dat we er niet mogen vissen!
Wij vissers doen tenslotte niemand kwaad, tenminste dat deel van de vissers die zijn rotzooi opruimd.
Poacher, s Path, niet dat ik nu op dat stuk van deze mooie eerste visdag van het seizoen ben geweest en snoek heb gevangen.
Het zou zo maar kunnen en ook zo maar niet!
Het is wel weer zo dat ik vanmiddag 4 snoeken heb gevangen 77 cm, 69 cm ,68 cm en 65 cm.
Daarnaast nog 5 snoeken gelost daar was er één van die groter was als de 77 cm die op de kant is gekomen.
Of dat nu op die grijs gebied stek is geweest ik zeg niets het kan zo maar zo zijn en ook zo maar niet"Poachers, s Path".





Zo was dit begin een productief dagje, je zou haast weer aan een nieuwe missie beginnen die van 300 snoeken vangen dit seizoen"NEEEEE" daar beginnen we niet aan.
Nog even besluit ik door een stuk echte wildernis te gaan zie foto boven de eerste snoek.
Maar daar zie ik van af, te veel struiken en planten met verkeerde prikkels.
Ze kwamen nu al door mijn broek heen.
Op naar huis.

A JE TO.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...