vrijdag 23 mei 2014

Terug van weg geweest!

Goedemiddag

He eindelijk weer weekend!
Bij het naar huis rijden van het werk zou je denken ik ga vissen.
Maar de zin was er nog niet echt.
Die was een beetje zoek.
Vanochtend vroeg was de zin om te vissen er volop.
Maar af en toe vergaat de zin er in.
Rara hoe kan dat ik weet het wel maar vertel het niet.
Onder weg naar huis eerst even wat te eten gehaald ik had de lunch op het werk laten liggen.
En ophalen die zin was er helemaal niet.
Dus even een Turkse pizza gescoord met alles erop en er aan.
Onderweg in de auto lekker oppeuzelen.
Bij thuis komst even zitten, en waarachtig de zin om te vissen was weer terug.
Dus even uit blazen de bos met werksleutels uit de zak.
Daarna nog even wat spullen pakken en gaan.
Lang na denken over waar hoefde ik niet.
Ik ga weer de polder in daar waar ik zondag met Rogier ben geweest.
Dus na een 35 minuten tuffen in de auto weer op de zelfde stek terug van weg geweest.

Vlug worden er een paar voerplekjes uitgelegd.
En dan beginnen bij het begin.
Het is vanmiddag allemaal wat anders dan zondag, het is bewolkt de wind staat anders het water rimpelt en ik ontdek ook nog twee brasems.
Maar dat is dan ook het enige wat ik kan ontdekken!
Nou ja op wat geborrel aan het oppervlak na.
Op deze stek blijf ik natuurlijk te lang zitten.
Ik kan vanaf hier goed om mij heen kijken.
Landbouwers die druk de gewassen aan het spuiten zijn.
Zeker als wat dit is geen bio boer.
Daarna weer een spuitkar die de tank vol laat lopen vanuit de sloot.

Er verdwijnen gelijk nog wat jerrycans in met het één of ander wit goedje.
Daarna weer een boer met balen stro achter op een aanhanger.

In de verte nog eens het geluid van een koekoek.
Karakietjes tussen het riet.
Maar de dobber geen beweging in te vinden.

Na dik een uur besluit ik de boel te gaan verkennen.
Ga helemaal naar de andere kant en zie daar  beweging op het water.
"KARPER" dat is duidelijk genoeg te zien.
Dus vlug de spullen ophalen en daar heen.
Er is al gevoerd!
Dat wandelingetje heen en terug en heen.
Das nog een aardig stuk totaal 300 meter denk ik.
Dus weer terug op de nieuw stek ben ik blij dat ik er bij kan zitten.
Maar dan heb je ook weer wat.
De hengel wordt weer geplaats.
En ik kan weer gaan vissen.
Er zit vis genoeg in deze hoek meer dan zondag, toen kwam er steeds een brasem voorbij zwemmen en 1 keer een karper.
Nu moet ik wel zeggen je kunt ze nu niet zien zwemmen ik weet gewoon dat ze er zitten.
Er is genoeg geborrel te zien op het water.

Eigenlijk de perfecte stek achter mij tarwe velden die sinds vorige week zondag aardig gegroeid zijn, en voor mij dit uitzicht.
Ik ben blij dat ik toch maar gegaan ben vanmiddag wat een rust ondanks het landbouw verkeer.

Wat willen we nog meer toch"Karper" ik neem nog maar een paar laatste slokjes cola.
Dat was de laatse drup vocht voorraad.
Al lange tijd houd ik de dobber in de gaten een paar libellen die de dobber als landings plaats gebruiken.
Af en toe tik, tik , tik op de dobber.
Dat deze lichte insekten de dobber nog zo in beweging krijgen.
Dan weer blijft er één lang op zitten, zo van dit is mijn plek.
Grappig normdaal gun je , jezelf daar geen tijd voor, met karper vissen kan dat.
We hebben er immers tijd zat voor.
Ik kan zelf al wat van dit verhaal schrijven.
En af en toe even kijken of er wat gebeurd.

Dan weer kijken naar de dobber, steeds  op de voerplek flink geborrel er zit echt wel wat, jammer dat je de karper nu niet kan zien zwemmen net als zondag.
Je kon ze mooi tellen.
Maar zo blijft de verrassing wel het grootst.
Weer kijk ik naar de dobber een volgende libel heeft de dobber in beslag genomen als ik aan het schrijven (tikken) ben.
Het zal gebeuren schrijven en zien dat de libel weg zeilt met de dobber en dan bemerken dat je beet hebt.
Dat zou toch de ultime karper op de pen vangst zijn!
Kijkend met een half oog en schrijvend naar de libel die al zeilend wegdrijft wat een leuk gezicht.
Maar wat een leuk gezicht"DE DOBBER ZEILT WEG MET LIBEL".
Beet "KARPER" nu moet ik snel de mobiele neer leggen en de hengel pakken en aanslaan.
Aanslaan en hangen!
Man wat gaat deze karper er van door nog sneller en feller als zondag, prachtig.
Snel pak ik het shepnet en kan deze karper vlot landen.
Mooie hoor deze ziet er nog mooier uit dan zondag een stuk groter.
Ik ben er weer blij mee.

Wat een middag 2.5 uur vissen en dan deze kanjer.
Ik zet deze dame of heer terug, en ga in pakken.
Het doel is weer bereikt.
Onderweg naar huis komen er nog een paar leuke stukjes muziek voorbij.
Falco der kommisaar.
Iggy pop met candy, candy.
Ik heb er schik in zing hard op mee in de auto.
En laat een toch wel rommelig weekje achter de rug.
Door de karper en de muziek is de zin er weer volop!

Op naar een volgend avontuur en A JE TO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...