maandag 5 mei 2014

Snoeihard!


5 mei bevrijdingsdag, ik vind dit een dag die wel wat meer aandacht mag hebben.
Vroeger was dit toch een vrije dag.
Ik weet het al bijna niet meer.
Op deze dag hoort gewoon iedereen vrij te zijn het moet groots worden gevierd.
Het heeft zoveel levens gekost en wat doen we er mee meer dan de helft van de Nedelanders moet werken.
Nu heb ik zelf twee weken vakantie en ben sowieso vrij op deze mooie zonnige dag.
Dat moet gevierd worden, ik ga lekker het water op met de belly boat dat geeft een vrij gevoel!
Weer gewapend met de dropshot hengel en weer met de worm op baars.
 Zo, n lekkere dikke baars als vorige week wil ik nog wel een keer vangen.
Eigenlijk hoop ik er één te vangen die net 2 tot 3 cm groter is.
We dromen lekker verder, in tussen ligt de belly boat al op het water en ik kan gaan flipperen.
En flipperen wordt het een heel enkele keer een kleine aanbeet.

Na een tocht van zeker 3 uur blijft het hier een beetje bij.
Ik begin in tussen weg te zwijmelen met de vangst van vorige week.
Wat een aan beet was dat hard maar ook weer niet snoeihard, maar wel met voldoende power!
Dan in een keer schrik ik wakker, een aanbeet "Snoeihard" en dit keer echt snoeihard harder dan vorige week.
Het is echt keihard "Bam" en de hengel staat zowat krom tot in het handvat.
De lijn schiet van rechts naar links.
Wat is dit dan snoek is het zeker niet.
Bonk, Bonk, dat is wat ik voel op de hengel.
En dit volgt op het moet wel baars zijn.
En dan plotseling valt de lijn slap!
Shit, shit, shit dit is jammer wat een geweld was dit een aanbeet snoeihard.
Dat gebeurd als je het bijna hebt opgegeven, en het hoofd er niet helemaal meer bij hebt.
Jammer maar helaas, of het nu een baars was weet ik niet het kan van alles geweest zijn.
Ik hou het maar op baars en groot ook.
Hij heeft zichzelf bevrijd, het is tenslotte 5 mei bevrijdingsdag!
En voor de rest daarna nog een kleine aanbeet meer niet.
Weer tijd om op te stappen.
Ik zit inmiddels al weer 4 volle uren op het water.


Op naar een volgend avontuur en A JE TO!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...