zondag 8 juni 2014

Volop zomer!


Het is volop zomer op deze eerste pinksterdag!
Vandaag maar weer op snoek, en of ik nu wat vang maakt niet zoveel uit.
Voordat ik weg rij van huis, is het weer nog niet zo als het zou moeten zijn .
Net een uur geleden, nog flink bewolkt en regen.
Maar de in de middag ,waar we nu in zitten zal de zon weer volop gaan schijnen.
De teperatuur is nu al om 13.00, 23 graden en het gevoel benauwd.
Spullen de auto in en rijden maar, ik heb twee BBZ aasjes van Spro mee en wat Busters.
Maar de Busters, die zijn nu niet echt geschikt denk ik.
Het water is nu al volop begroeid en op veel plaatsen zelfs dicht gegroeid met waterplanten.
En dan is een Jerk Bait als de Buster niet echt geschikt om op kleine oppervlakte in te zetten.
Smalle slootjes korte worpen, dat wordt de BBZ!
Die ik gebruik is de snel zinkende versie.
Maar vis je hem gelijk binnen, blijft deze net onder het water oppervlak, en net boven de waterplanten.
De te bevissen plek ergens in het midden van een woonwijk.
Al zou je dat zo niet zeggen.
Dit is weer een Poacher's Path plek.
Grijs gebied en dat terwijl het omgeven is met water van de AUHV.
Hoe is het dan weer mogelijk dat dit dan niet in op de lijst staat.
Komt zeker door de nieuwbouw.
Ach controle zal we niet zo gauw komen.
En als het gebeurt zal de stadswacht of oom agent te weinig kennis van zaken hier van hebben
En het controleren van de vispas voldoende zijn.
Tijdens deze struin tocht, heb ik al weer mooie karpers rond zien zwemmen.
Ook al een dode zien liggen, erger nog ik rook hem wat een lufft!
Echt een zeer sterke witvis lucht.
Zonde hier is een onkundige visser bezig geweest. Wat een mooie karper!
Maar we zijn nu aan het vissen op snoek, die heb ik nog niet gezien.
Ik heb nu wel de plek bereikt waar ik in het voorjaar de eerste karper pen sessie heb ondernomen.
En wel toen met mijn net aangekochte karper penhengel.
En toen tijdens deze struin tocht op karper houd je natuurlijk alles in de gaten want dat zijn momenten waarop je weer een snoek kunt spotten.
En wel op de nu bereikte plek, een hoekje naast een duiker.
En dat zal mij nu laten zien (weer ) dat snoeken echt wel een vaste standplaats hebben.
Ik doe een worp, en de BBZ beland mooi  op een tak.
Ik geef een ruk en de BBZ beland net voor de kant in het water.
Nog een worp, veel werp ruimte heb ik niet
en de BBZ wordt met horten en stoten binnen gevist.
En plopt op het laatst net weer voor de kant op het water en er ontstaat een kolk.
Dat kan bijna alleen snoek zijn, nog een poging nu moet ik even wat meer vrije ruimte zien te creƫren om de BBZ goed zijn werk te laten doen.
Dus net een mooie worp op een vrije route van een meter of 2.
Dit lukt en het binnen vissen gaat dit keer goed de BBZ doet zijn werk.
Nu is er een ligte boeggolf te constateren achter de BBZ "Snoek".
Dan als de BBZ net op een kleine 50 centimeter voor de kant is, zie duidelijk een rakkertje wat er achter aan zit.
Maar echt happen wil hij nog niet, dan even nog een kleine versnelling van de BBZ, nog weer even inhouden.
En dan bammes de rakkert hap toe, ik kan het in deze slootjes af met een korte dril.
Even later snel een foto, meten en weer het water in.

Zo dit rakkertje kan weer in de pan 56 cm.
Vandaag stel ik geen eisen ben niet echt opzoek naar grote jongens, of dame!
Groot zeker niet die zouden het nu al moeilijk krijgen, als ze op de kant en dan weer het water in moeten.
Dus klein spul ik ben er tevreden mee.
Lekker genieten niets moet alles mag.
Ook houd ik de ogen goed open, observeren dat doen we vanmiddag investeren!
Het is meer een soort studie dag dan een vangst dag. Kijken waar de vis zit, dat voor de herfst maanden.
Kijken waar de karper zit voor de warme zomerdagen waarop ik niet op snoek vis.
Tijdens de struintocht belt Rogier hij komt zo ook nog even werpen.
Maar ik ben niet echt meer van plan lang te blijven het is warm het zweet loopt me van het hoofd af mijn T Shirt is behoorlijk nat.
Even later los ik nog een snoek ook rond de 50 centimeter.
Dan spot ik nog weer een mooie karper
onthouden deze plaatsen.
Rogier is inmiddels ook gearriveerd.
We zoeken even een andere stek op, maar het zal niet mee vallen.
Er is zeer veel begroeiing, en dat is alleen werpen op vrije stukken en die zijn schaars.
Dit gaat ruim een uur zo door, de zon begint zijn tol te eisen.
Ik heb dorst het enige blikje drinken Pepsie cola Next is allang op.
Ja jullie lezen het goed Pepsie cola Next geen Coca Cola.
Die Pepsie Next daar zit minder suiker in en de suiker die er in zit is van de steviaplant.
Het colaatje smaakt niet echt slecht, dat er minder suiker in zit is te proeven.
Het is niet slecht van smaak en beter te pruimen dan andere light coca, s.
Je houd er geen nare smaak van over in je mond.
We besluiten een tankstation op te sporen, daar even wat te drinken te halen.
En daar vlak bij verder te gaan vissen.
De verfrissingen zijn gehaald, en dan bij een blik op het horloge kom ik tot de constatering,  dat het al weer bijna 17.00 is tijd om naar huis te gaan.
Rogier wil nog even vissen maar ik wil echt op tijd thuis zijn.
Dus ik laat het erbij, en ga weer richting huis.
Morgen zie ik wel wat ik doe.



A JE TO, en op naar een volgend avontuur!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...