donderdag 29 mei 2014

Belly Boat verbouwing!


Zo het was vandaag toch druilerig weer en op die manier kon ik mooi even knutselen aan de Belly Boat,
Dus het gehele vaartuig werd even in de kamer neer gezet zodat ik vrij droog en makkelijk kon werken.
Nu hoefde er niet al te veel aan verbouwd te worden maar de ervaringen va voorgaande seizoenen waren qua gebruik toch niet echt optimaal.
Alles zat eigenlijk aan de verkeerde kant gemonteerd!
Maar dat was niet geheel zo voor het deel statief camera.
De hengelsteun die eerst links zat, is nu verplaatst naar rechts, de fishfinder die ik nu nieuw heb aangekocht met kleuren scherm komt nu links.
De ervaring was dat op de oude manier toch af en toe in de knoop kwam, of met werpen, of met kijken op het scherm.
Dan is het weer lui gedrag van mij om de boel niet even om te zetten.
Maar nu was het anders het nieuwe seizoen staat voor de deur, en ik wil toch  alles pico bello in orde hebben.
We gaan er tenslotte een ander seizoen van maken als anders!
Ook het bouw werk voor statief en extra hengel voldeed niet helemaal, er moest nog wat verlijmd worden en daar ben ik achteraf ook weer blij om dat ik dat nog niet had gedaan.
Dus vorige week al wat pvc materiaal gekocht, en nu was het de dag om de boel te veranderen, zodat we zaterdag als het mee zit niet in de problemen komen te zitten als we weer uit varen.
En zo werd het hier en daar een stukje pvc toevoegen, en en bochtje pvc , en T stukje pvc daar toevoegen toegepast!
Nu mag voor mij het resultaat er zijn het nieuwe model is zeer stabiel mocht ik onder een brug door moeten kan ik de boel zo inklappen dat de hengels plat komen te liggen en het is demontabel gemaakt kan het dus in twee delen vervoeren.

Zo dit is dan mijn nieuwe fish finder, het was wel nodig denk ik, zeker om alles toch wat duidelijker te zien.
Maar de ervaring moet dat leren en we gaan het zien of dit wat gaat opleveren in de toekomst.





En de boel is gefikst, zo kunnen we hoop ik dit weekend weer flipperen!
Nu de kunstaas boxjes nog even vullen reels weer op de hengels en gaan!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...