vrijdag 4 oktober 2013

Polder snoek!

Zo dit is dan de eerst vrije middag na mijn vakantie, en daar moeten we van profiteren en de waterkant maar weer eens opzoeken.
Het weer is bijna perfect te noemen, goede temperatuur je kunt bijna in je T shirt lopen.
Stevig briesje er bij wat wil je nog meer. En dat meer is de polder in gaan en, dan kan de jacht op de poldersnoek beginnen. Maar voor dat we aan dit deel beginnen nog even een kleine Up To Date van dinsdag en donderdag, Dinsdag was niets nog niet eens een volger. En Donderdag bracht na een kleine sessie van 30 minuten snoek in de pan en wel een van 40 cm.
 De kleine rakkert was bijna net zo groot als mijn Buster!
Zo dit was de Up To Date we gaan de polder in!
De polder kan mooi zijn op dit soort dagen de wind is goed alhoewel goed zuidoost, of zuidwest hier ben ik de draad een beetje mee kwijt.
Maar snoek zou vandaag toch in de pan moeten en kunnen komen!
Tijdens de rit naar de polder moest ik natuurlijk weer verkeerd rijden, dit komt omdat ik de stek weer eens van de andere kant aan kom rijden. Dus na een om ritje toch nog bereikt en het feest kan beginnen. Na krap 5 minuten vissen duikt er net voor de kan een mooie dikke rakkert vol over de Buster. Dus nog een poging of vier maar, geen dikke rakkert meer te zien. Maar de eerste snoek heeft zich gemeld en dat geeft hoop. De hoop zakt weer weg want het bijgeloof steekt weer de kop op zo snel een dikke rakkert geeft meestal loze vis in de pan. ik begin maar eens af en toe wat plaatjes te schieten.
Want na dik anderhalf uur vissen en dan dit soort stekjes tegen te komen die echt schreeuwen dat er snoek zit zakt de moed er al flink in. Hoe kan het bestaan dat hier geen reactie van een snoek mogelijk is.

Hier weer zo'n stuk mooie planten bedden net tegen een pilaar van deze brug aan daar hoort snoek te zitten.
Na enkele worpen zie ik hier toch een flinke kolk maar dat was toen mijn kunstaas al enkele minuten uit het water was.

Hier zou je haast een kater aan overhouden de weersomstandigheden zijn goed, wat is er mis vandaag.
Ik ben nu toch bijna op het punt gekomen om de polder maar weer te laten voor wat het is.
De knop wordt door gehakt ik loop langzaam werpen de route terug misschien dat er nog iets gebeurd.
Nog een paar worpen en dan ineens "Hé Sukkel Kijk Uit" wat nu weer ik schrik me rot !
Weer eens een fietser die denkt dat ik het op hem voorzien heb met mijn Buster.
Ik laat me niet zomaar voor sukkel uit maken roep hem nog even na kom maar eens even terug zal ik je leren wat een sukkel is "Eikel'' ! Die fietser had ik nooit kunnen raken de afstand er tussen veel te groot. Roep hem nog een keer na "Zak Hooi"!
Ik zal hem krijgen ben bijna bij de auto ik ga er op af sukkel tegen mij!
De spullen worden in de auto gelegd moet toch die kant van de fietser op komt helemaal goed.
Tijdens de rit naar de andere stek kom ik hem inderdaad tegen met zijn fiets.
Nu en beetje voorzichtig benaderen met de auto, en dan net als ik echt vlak achter hem ben"Teterte. Toetertoet"zal je krijegn sukkel hooibaal.
Hij schrik zich echt een hoedje wild slingeren de berm in en er weer uit de weg op. Wild zwaaiend met gebalde vuist zwaait hij mij toe of is dit van nijd! Zo die heb ik terug gepakt dit doet hij niet nog een keer mij zo te laten schrikken als ik met uiterste concentratie aan het vissen ben.
Zo en nu naar de volgende stek even een paar worpen doen.
Daar is het na een worp of zes dat ik de eerst losser heb, hoe is het mogelijk, een snoek van leuk formaat die een Buster vol in de bek heeft en weer los laat! Ik had hier voor net een leuk kleurtje Buster aan de speld geknoopt en dan toch lossen! Tijdens het aanknopen van deze Buster had ik het gevoel dat er wat mee was maar wat dan! Toch nog even na kijken dat ding en ja hoor "DUIZEND BOMMEN EN GRANATEN" er mist een dreg ben net de achterste ook nog dus dat was het water er aan mankeerde geen staart dreg. Dan krijg je dit soort missers het oog war de split ring en dreg aan zitten was kapot daarom stom, stom, stom. Zal die fietser daarom sukkel hebben gezegd!
Vlug doe ik even een andere Buster aan de speld en we gaan verder de losser haal ik zo wel op dei heeft de dreggen niet gevoeld . Nog geen twee meter verder snoek nummer twee vol op de Buster en deze blijft hangen eindelijk vis in de pan 68 cm. Deze rakkert had ik nodig om weer een beetje vertrouwen te krijgen.
Nog even een stukje verder lopen, hier is niets meer dus weer terug naar de losser.
Twee worpen en raak ook deze blijft hangen en weer een mooie rakkert van 65 cm in de pan.

Mooi twee snoeken in korte tijd eindelijk weer een beetje gevoel van snoek.
Dan nog even een ander stukje van dit water,  er moet nog wat zitten maar na een worp of wat gooi ik in een rottig stuk touw wat in het water hangt en dat rottige stuk touw daar heb ik twee weken geleden ook al een Buster op verspeeld. Hoek krijg ik ze terug, maar even aan bellen bij de boer en vragen of ik even via zijn tuin de Busters mag pakken anders is het dure hap. Twee Busters met titanium onderlijn er aan kosten toch gauw 50,00 euro.
Van de boer mag ik de tuin wel even gebruiken om de Busters op te halen en het touw met de twee Busters wordt uit het water gehaald en de Busters er af.
Zo en nu maar weer naar stek nummer 3!
Daar is het echt helemaal niets en ik ga maar richting huis, en tijdens die terug tocht kom ik toch nog een stukje tegen van vorig seizoen. Kijken of hier nog wat te halen valt.
Hier is het na enkele worpen feest rakker nummer drie kan in de pan 61 cm en zwaar gehavend.
Dan op dezelfde plek nog weer een losser ik ga even een stukje verder misschien pik ik deze losser straks nog mee.
Dat stukje verder op los ik weer een snoek en volgens mij van redelijk formaat. Ook hier loop ik verder doe een par worpen elders mar het wordt al laat de huishoudelijke verplichtingen roepen mij.
Terug naar de tweede losser, e''en worp heb ik nodig en er is weer vis in de pan een mooie stevige rakkert van 71 cm.
Dan naar de eerste losser daar krijg nog een kleine volger achter de Buster aan,  niet de geloste snoek.
Dan nog maar een worp en baf weer een losser ook weer een andere als de geloste snoek.
Volgens mij zit hier een nest vol met deze rakkers, krijg ze alleen niet in de pan.
En nu moet ik echt naar huis.
Deze stek bezoek ik nog wel een keer er zit meer in de gehavende snoek zegt mij genoeg er zit groot spul!

Op naar een volgend avontuur en A JE TO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...