dinsdag 15 oktober 2013

Zo we hebben maar mooi gewonnen!

Het was zover vandaag, de dag van de waarheid winnen we wel of winnen we niet!
De terechtzitting was vandaag, spannend nee! (lees het verhaal Kniertje de vis wordt duur betaalt)
Ik was eigenlijk wel zo zeker van mijn zaak dat ik zou winnen, maar je weet het nooit.
Spannend was het toch wel, zou ik op tijd komen de ochtend spits zit altijd wel tegen, Mike The Pike moest nog opgehaald worden. Daar is hem nu altijd het knelpunt is hij wakker of niet.
Rond 7.20 uur toch even een belletje naar Mike, de voicemail nog maar een keer bellen.
En ja Mike neemt de telefoon op hij is al wakker, dit mag dan ook wel eens genoemd worden.
Zo rond 7.30 de auto in, de papieren nog even controleren of we deze nodig hebben weet ik niet.
Even checken waar en welk adres en rijden maar, voor dat ik bij Mike de straat in rijd bel ik hem maar even dat ik er al ben meestal duurt het dan nog wel een 15 minuten voordat hij buiten staat.
En dit klopte ook, nu was het 10 minuten maar het geeft niet ik vier al vast feest!
Dit heet zeker zijn van je zaak!
We hebben er een getuige bij dan sta je sterk in je schoenen, bij Mike is ook geen spoortje spanning te bekennen alleen bij het verkeers oponthoud. Zo rond 8.40 komen we pas aan op de plaats van bestemming 50 minuten rijden. Normaal doe je dat stukje in 20 minuten!
Maar we komen heelhuids aan en dan kunnen we dit gebouw binnen.
Dan naar binnen wat een drama eerste klas, het lijkt Schiphol wel een file van mensen het is al een drama om je papieren te laten zien.
Het is veel te krap gemaakt bij de ingang controle band. Tussen de balie van melden en het controle gedeelte, zit twee meter en dan met een horde mensen. Je moet bijna over elkaar klimmen om binnen te komen. Maar het lukt, na een minuut of 5 hebben we de controle gehad met horten en stoten.
Natuurlijk ging bij mij het detectie poortje weer twee keer af, eerst mijn naambordje van het werk toen weer mijn schoenen, precies Schiphol.
Dan vind Mike het koffie apparaat, we nemen het er van die hebben we ook al binnen gratis chocomel en koffie gratis en voor niets. Zouden we moeten betalen dan moeten we de koffie van het bedrag op tellen. Winnen we hebben we winst zo moet je eigenlijk maar zien, dus we gaan voor de winst. Precies 9.00 uur zit ik voor de Rechtert griffier er naast, maar moet je een griffier nog zo noemen! Je kunt het beter een Digitallier noemen, nieuw woord voor woordenboek.
Er is geen griffel en krijt meer te zien, dus dit is al meer dan een eeuw achterhaald.
De officier van justitie aan de linker kant, en de poppenkast kan gaan beginnen.
De Rechtert doet eerst haar verhaal, dan de Officier van Justitie. En dan mag ik de boel verbeteren waar ik wil maar zij willen, niet ze hebben hun verhaal wel klaar. Dit blijkt je mag een getuige mee nemen maar niet gebruiken, dit is een beetje eenzijdig  Niet! Maar we komen er wel, de Rechtert is het er wel mee eens dat het boekje van de lijst met viswateren een boekje is waar je de bomen in het bos niet meer te vinden is. Ik geef toe dat ik na op internet te hebben gespeurd fout zat om daar te vissen. Maar dit is achteraf, iedereen vist er en wordt gecontroleerd(Politie) en mag door vissen.
Dat is mijn verhaal dan kom ik samen met Mike vissen. Ome Kees komt langs en ik moet betalen, althans Mike en ik samen maar zo werkt het niet dit is de fout van ome Kees. Een bekeuring kun je niet delen door twee. De Rechtert geeft mij daar gelijk in ook de officier, maar vissen op een verboden plek is fout en blijft fout. Zo wordt bepaald en zo digitaliseert de digitallier.
Ome Kees zo werd gesteld had ons toch beter eerst een waarschuwing kunnen geven,  dat was redelijker geweest zo wordt bepaalt. De zaak wordt afgedaan twee jaar voorwaardelijk, de bekeuring
hoeft niet betaald te worden. Ga ik binnen die twee jaar weer de fout in is het 270,00 euro.( morgen weer naar en verboden plek)
Mike wordt niet gehoord dus ook niet geloofd, waarschijnlijk heeft Kees de ware toedracht dus niet verteld en heeft ze wat op de mouw gespeld!
De Overwinning is ons maar wel een beetje met een zwart randje, na afloop nog een bakkie choco nog meer winst.
Hierna Mike terug gebracht naar huis, en ik weer aan het werk.

Op naar een volgend avontuur en A JE TO!

3 opmerkingen:

  1. Mooi verhaal! Jammer dat je De Rijdende Rechter niet even gebeld hebt, zou een mooie aflevering geweest kunnen zijn. Waar stond je eigenlijk te hengelen toen je die prent kreeg?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Peter
    Op de Soestdijkse straat de Bilt net 200 meter buiten het deel AUHV grijs gebied.
    Dat dit nog steeds niet is opgenomen bij de Utrechtse snap ik niet het loop er in over.

    Age

    BeantwoordenVerwijderen

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...