vrijdag 27 september 2013

De vakantie is weer voorbij!

Zo; twee weken vissen zitten er weer op, en ik kan over twee dagen weer aan het werk.
Het vissen in Ierland was zo slecht nog niet. Het weer en de vangsten mochten dan niet mee zitten, maar hier is het ook niet altijd alles. In totaal 11 snoeken in de pan en dat over een hele week struinen hier in Nederland, dat is niet erg goed te noemen.
Ik had me er wel meer bij voorgesteld deze week, al met al vis is vis en snoek is snoek.
Het is droog gebleven en dat valt dan wel weer mee.
We gaan nu verder met de Nederlandse missie om 10 meter snoeken en 250 snoeken in totaal in de pan zien te krijgen. De tien meter snoeken horen dan wel bij de 250 stuks snoeken van de missie.
De Ierland missie is dan niet gelukt, helaas pinda kaas!
Maandag 23 september 1 snoek in de pan 53 cm en 1 volger.

Dinsdag 24 september  1 snoek van 85 cm; 1 van 63 cm en een snoek van 50 cm in de pan.
Woensdag 25 september; deze keer eens met de Belly Boat. Helaas geen goede foto's: 1 snoek 89 cm, 80 cm, 71 cm en 68 cm. Deze dag was het in de begin uurtjes zeer slecht te noemen, maar het leverde vis op!
Donderdag 26 september: 1 snoek in de pan 76 cm. Dit was even actie, ik dacht de snoeken zijn los. Kort nadat ik het water op ging was er een explosie van vis kort achter de Belly Boat, zo erg dat mijn rug er nat van werd.
Na twee worpen kon de rakker van 76 cm in de pan.
Drie worpen verder had ik weer een snoek, deze schoot helaas los. Daarna nog zo'n actie ook weer los en twee volgers. Daarna uren stil en het was weer gebeurd.
Vandaag was niet vet. Na een worp of 6 kwam snoek nummer 1 in de pan: 71 cm. Weer zo'n dag waarvan je denkt ze zijn los!
Na 15 minuten snoek nummer twee 58 cm.
Hierna was het feest weer voorbij!
Zo kan het gaan met vissen. Daarna nog even bij Tienhoven Westbroek geweest, en ik kreeg weer eens controle. Tienhoven vissers opgelet; daar mag niet gevist worden, het is van visvereniging Tienhoven en buitenstaanders zijn niet gewenst.
De controleur was netjes en legde de situatie uit.  Westbroek schijnt een grijs gebied te zijn (of dit zo is moet even na worden gekeken.).
De controleur vaart er wel bij, die rijdt in een dikke BMW 6 serie. Of dat nu is van de opgehaalde bekeuringen weet ik niet.
Kort verhaal, er is eigenlijk niet erg veel gebeurd deze week.
Dus we gaan weer op naar een volgend avontuur!

A Je To !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...