zondag 6 oktober 2013

Polder Privé water!

Wat een weertje weer vandaag!
Eigenlijk te mooi om te snoeken, te laf weer zouden we maar zeggen.
Maar vandaag had ik afgesproken met Jos. Eerst even een bakkie doen bij onze schoonmoeder en dan gaan vissen bij het naastgelegen privé water.
Echt privé nu ook weer niet, er worden maar een beperkt aantal vergunningen verleend; rond de  20 stuks.
Dus snel een andere visser tegenkomen zul je niet zo snel.
En wat een rust; lekker de weide wereld in!
Nu vissen we daar niet vaak, maar vandaag even weer een paar worpen doen, ondanks dat het niet echt snoekweer is of wel?
Er is vaak niets over te zeggen, de sloten waren daar afgelopen week opgeschoond, ook geen echt goed teken.
Maar na het nuttigen van koffie en cola dus maar een paar worpen doen.
De eerste twee worpen waren gelijk raak bij mij. Er dook gretig een mooie rakkert van goed in de 70 cm op mijn nieuw aangekocht BBZ JR Fast Sink. Helaas loste deze ook weer vlot, net gehaakt aan 1 dreg Jos stond net een shaggie te draaien en vond dit wel erg vlot.
En ik had alweer dat rottige bijgeloof gevoel in mijn hoofd, maar nam mij voor mij hierdoor niet te laten afleiden. Dus worp 3 ging te water en weer duikt er een snoek van goed in de 70 cm op de BBZ JR. Ik schrok hier zelf van en de lijn viel iets slap en dit was genoeg, zodat de rakker zich hier van kon bevrijden. Helaas het is niet anders, maar zoveel actie in 5 minuten tijd kom je niet vaak tegen.
We gingen maar weer verder. Na goed 10 minuten kwam de eerste snoek van de dag in de pan voor mij, Helaas wist hij zich tijdens het camera pakken weer het water in te werken, dus deze rakkert van 73 cm kwam niet op de foto. Een kleine 5 minuten hierna was Jos aan de beurt en zijn eerste snoek van het seizoen is een feit: 71 cm.
Jos durft nog steeds geen snoek goed vast te houden, dus deze rakkert mocht met mij op de foto.

Hierna lopen we wat verder het land in. Ik los intussen snoek nummer 3 en heb ook nog twee volgers.
Even later komen er nog 3 kleine kleutertjes bij ons kijken. Deze drie kleine kleutertjes die zaten aan een hek. Niet boven op een hek, maar aan een hek. Eén ervan vroeg nog aan mij: "Staat er stroom op het hek?" Ik ben dan altijd eerlijk, kort ervoor vertelde ik Jos nog dat we vroeger net deden of we tegen een hek gingen plassen waar stroom op stond. Er was altijd wel een nieuw vriendje bij die het geintje niet snapte en kreeg dan stroom door zijn plasbuis. Maar verder ik ben meestal wel eerlijk, alleen vandaag niet. Er stond stroom op het hek, en ik zei tegen het kleine ventje van niet, maar ze waren zo lastig net zoals veel kleine ventjes. Drie stuks waren er op aan het leunen en tja, dan is er meestal een de klos" AJJIJJIJ AAUUUWW" de vonken vlogen er vanaf, de kleine peuter sprong gelijk een meter of 5 het weiland in en ik nog vragen of er echt stroom op staat. Maar de peuters volhardend als ze zijn waren de eerste tijd niet bij ons weg te slaan. En er is er altijd één die het beter weet.
Zijn opa vindt dit geen goed snoekweer het moet stormen en regenen en kouder zijn, zijn opa vist altijd met kunstaas waar schelpen aan zitten?
Zijn  opa heeft ook altijd gelijk!  Tuurlijk heeft zijn opa gelijk, het moet stormen en regenen en wat nog meer. Jos en ik dachten gelijk: Andy moet zijn opa zijn. Het joch leek wel veel op Andy, maar dat kan toch eigenlijk ook weer niet, want Andy komt niet uit deze streek.
Nadat we dit weer hadden meegemaakt gingen we weer even wat drinken bij onze schoonma.  Jos een kom soep en saucijzenbroodje en voor mij een glas cola.
Nog even iets van de waterhuishouding plegen en dan weer verder. Wat en luxe positie heb je dan eigenlijk he. Op de nieuwe stek was het weer raak voor mij, een kleine rakkert van rond de 40 cm pakt de BBZ. Tijdens het uit het water halen van de kleine donder moet deze er natuurlijk afvallen en de haak schiet nog even in één der vingers. Jos vindt dit natuurlijk weer eens komisch.
Weer een klein stukje verder pak ik nog weer een snoekje van in de 60 cm.
Hierna pakt Jos nog een kleine rakkert van rond de 40 cm, maar wil er niet mee op de foto!
Dan weer een losser voor mij en naderhand weer een rakkert op de kant ook rond de 60 cm.

Dan weer een rakkertje van rond de 50 cm, die gaat gelijk maar retour het water in, want we hebben haast.
Hier en daar nog een volger en in totaal 13 vissen gezien en dat is echt niet slecht voor een kleine 3 uurtjes vissen.
Het was echt een gezellig dagje. We konden even bespreken hoe en wat we doen in Ierland volgend jaar. We hebben alweer geboekt en even de tactiek door spreken!
Toch wat vaker dit water bezoeken, er zit snoek genoeg.

Op naar een volgend avontuur!
A JE TO !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...