maandag 28 oktober 2013

Als Rovers Jagen!!

Het was me het dagje weer wel, dit zal ik wel vaker benoemd hebben maar het was echt me het dagje wel.
Op het werk druk, druk, druk, maar gelukkig was het een korte werk dag 4 uurtjes en dan als een speer naar het water.
En ik ging als een speer ik had wind in de rug en dat kan met windkracht 8!
Af en toe wel wat last van de zijwind die mij ook het gevoel gaf dat de auto bijna als een speer gelanceerd werd, ondanks dat de wind flink tegen de auto beukte kwam ik al snel op de plaats van bestemming. Dit is het weer type wat voor mij vaker mag voorkomen als ik vrij heb.
Het liefst had ik de hele dag vrij gehad maar dat is tegenwoordig bijna niet meer mogelijk!
En als het zulk weer is zal het weinig in het weekend vallen behalve gisteren maar toen kon ik niet vissen, ook al had ik dat wel willen doen.
Maar op de bestemming aangekomen was het snel hengel uit de auto tas op de schouders en lopen maar. Deze stek neem ik niet in zijn geheel anders moet ik echt te ver terug lopen om de auto weer aan het einde van de middag op te pikken! Dus ik doe hem in delen afvissen en dan de stukken die ik het mooiste vind. Het eerst stuk was het al raak, dit in de vorm dat mijn pet van de kop af waaide, ik kon gelijk weer 30 meter de verkeerde kant op lopen om hem op te halen. Het was goed uit kijken tijdens deze actie want er reden nogal wat auto's die ik tijdens deze pet reddingsoperatie ook nog moest ontwijken.
Die pet hoort bij mij het is een soort tweede vel en die raak ik niet graag kwijt. De pet had ik eindelijk weer op de kop na wat hachelijke momenten en kon weer verder vissen! Na een paar worpen is het raak, weer de pet van de kop nu de wetering in en dit keer niet zover een meter of 20 maar!
Het voordeel had ik dat hij niet zonk en kon hem na een worp of vier weer het water uit vissen, en zo kon mijn pet in de pan!
Verder dan maar weer na een minuut of 10 de eerste losser, dit geeft moed ik weet dat ze los zijn!
Dan nog geen 5 minuten verder de eerst op de kant, geen foto het regende op dat moment en het ging om een kleine rakkert van rond de 40 cm.
Ik loop nog even door maar besluit toch de naar de auto te gaan en een stuk verder op te kijken.
We praten dan over 30 minuten vissen, op het nieuwe stuk is het ineens oorlog ik pluk er weer een kleine rakkert uit van rond de 40 cm.
Hierna weer een losser, kort er op mag er weer 1 in de pan 64 cm.
Hierna weer een losser shit, shit, shit gonst het over het water, maar het is niet anders, na nog een worp of twee, Bammes weer raak snoek nummer 4 kan in de pan 65 cm.
Dan weer een worp op bijna de zelf de plek een soort van vliegende snoek, de Buster blijft iets boven het water hangen in een tak en er duikt zelfs dan nog een rakkert op, deze lost vlak voor de kant.
Hoe is het mogelijk , zou je denken maar dit weer leent zich hier goed voor dit zijn de dagen waar van er voor mij tien in een week mogen zitten.
Ik wist dat dit zo'n perfecte dag zou worden, dit zijn dagen die ik ergens in een boekje heb staan weer type alles erop en er aan. En ook toen ving ik goed ook weer in deze omgeving.
Mike had ik nog gevraagd om mee te gaan maar hij moest eerst naar de dokter, later belde hij op dat hij toch niet kwam.
Zonde, zonde, zonde hier had hij vandaag weer wat vis in de pan kunnen krijgen.
Het is niet anders ik ga weer verder los en stukje verder weer een snoek.
Ja als Rovers jagen deze kop tekst had ik al in mijn hoofd toen ik van het werk weg reed zo zeker was ik van mijn zaak.
Dit lees je wel eens in boeken als rovers jagen, daar kun je bij weg dromen alleen vandaag is het weer eens de waarheid als een koe, de rovers jagen echt.
De rakkers zijn klein maar vind nog steeds elk formaat rakker een plezier om te vangen, en zeker met welk geweld ze vandaag op de Buster duiken prachtig ik geniet hiervan. Natuurlijk een mooie dikke dame op het menu zal ook niet misstaan maar tot nu toe ben ik in mijn sas!
Af en toe worden bijna de benen onder de kont weg geblazen, en moet me even schrap zetten waaien doet het flink. Mensen die voor bij rijden zullen mij wel voor gek verklaren, en terecht welke gek riskeert het om een boom of iets dergelijks op zijn hoofd te krijgen.
Maar we vissen door ik krijg nog verschillende missers totaal 5 stuks over deze middag.
Over de lossers niet te praten ik kom zeker op de 10 stuks kunnen er best nog wel twee of drie meer zijn geweest ik raakte de tel kwijt, dan komt eindelijk snoek nummer 5 op de kant goed 50 cm.
Ik pak nog een ander stuk mee waar ik zeker nog wel verschillend aanbeten mag verwachten!
Hier houd ik het achteraf maar voor gezien na 20 minuten hengelen, helemaal niets, en dat valt me vies tegen en had ik hier op de stek der stekken niet verwacht!
Het water is donker van kleur, het zal daar wel door komen, dat ik geen aanbeet kreeg.
Dan loopt het tegen 15.30 en eigenlijk heb ik het wel gehad ben inmiddels deels nat geworden.
Ik was zo slim om mijn regenbroek niet aan te doen en ook geen laarzen aan te doen.
Niet zo slim maar ik gunde er mijzelf de tijd niet voor, zo'n zin had ik om te vissen.
Dan onderweg naar huis besluit ik toch nog en stukje mee te pakken het ligt op de route en het kan nog.
Hier doe ik eerst wat worpen in een zeer smal stuk, wat niets op levert, dan gaat het over in een soort vierkant vak doe een mooie verre worp een meter of anderhalf uit de kant, en dan is het Bonk en verder niets.
Dan weer een flats op het water links van mij, dan daar maar verschillende worpen.
Dan een worp midden in het vak gedeelte en tussen verschillende eenden die als een raket het water uit vliegen.
Dan is het Bonk, Bonk en een gespartel van jewelste, het gonst door mijn hoofd dit is de kers op de taart, kat in het bakkie deze kers daar zat ik op te wachten want vanmiddag was dit niet onmogelijk.
Na een ferme dril mag deze dikke dame op de kant ik leg de snoek even in het gras om te meten.
De rolmaat wordt er langs gelegd , 92,93, 94 maar nog lang ben ik niet uit gemeten ik weet zeker deze gaat de meter halen, dan is klats, flats, plons weg snoek tijdens het meet proces weet de dikke rakker zich het water in te werken net op het moment dat de rolmaat zijn werk moest doen.
Hij blijft voor mij steken op die 94 cm, terwijl het zeker een stuk meer was "VETTE SHIT, SHIT,SHIT" roep ik uit en doe dit nog wel een paar keer tijdens de rest van de worpen die ik er na doe.
Ik ga dit maar weer veranderen in "Duizend Bommen En Granaten" in het vervolg!
Dan komen er hevige regen buien over mij heen zo erg dat mijn broek binnen nog geen minuut door weekt is het water kruipt door mijn jas of als het niets is, ik ga naar huis het is inmiddels 16.10.
Op naar huis ik had nog wel door willen gaan maar er moet weer eten op tafel komen!
Dit zijn die dagen zuidwester storm en wat regen houd ze in de gaten de perfecte visdagen!


Op naar een volgend avontuur en A JE TO!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...