zondag 20 oktober 2013

Polder privé stek!

De zaterdag middag!
Mooi even de polder in, dit kon mooi om da de vrouw daar ergens een schilder klus had.
Kon ik mooie inde daar aangrenzende wetering wat worpen gaan doen.
Daar heb ik  nu mooi een nieuwe vergunning voor gekregen die beperkt wordt uitgegeven.
Op deze stek zit genoeg vis dus ook voor het nieuwe seizoen een keer op voren vissen is dan mooi meegenomen.
Snoek zit er ook in overvloed nu alleen nog vangen, de vorige sessie was nog twee weken geleden met Jos.
En toen waren de vangsten redelijk, dus nu nog maar eens een poging wagen in dit mooie polder gebied.
Het weer was er in ieder geval erg goed voor ligt bewolkt en de temperatuur een graad of 18, en dat voor bijna eind oktober mooi toch.
We gaan van start, na ongeveer 15 minuten vissen was de eerst losser al weer een feit, losser kan ik het eigenlijk niet noemen laten we het op een aanbeet houden. De tweede worp doet de zelfde snoek nog een keer reageren maar meer dan dat is er verder niet bij. Ik ga weer verder dan is het 5 minuten verder en de eerst kleine rakkert van 54 cm kan in de pan, vlak voor de kant uit het niets pakte deze de Buster.
We gaan weer verder, het is lekker ontspannen vissen zo op deze zaterdag middag niets moet alles mag geen haast! Wat er verder in de pan komt zien we wel, na deze rakkert weer een aanbeet ook deze snoek laat niets meer van zich zien na wat worpen. Dus door lopen maar weer en de worpen scheren het water over er wordt hier geen stukje van de wetering overgeslagen. Een aantal jaren geleden was het hier oorlog op het water ik wist er toen 9 snoeken te strikken 12 tot 13 lossers en nog eens zo'n aantal aan volgers. Dus vandaar dat ik alles secuur af vis.
Rakkert nummer 4 duikt op de Buster deze 52 cm heeft totaal geen moeite gehad met de Buster vol in de Muil.
Een vriendelijke boer maakt de foto samen met zijn vinger mag deze rakker op het blog.
Ik krijg gelijk de uitnodiging dat als ik weer in de buurt ben, achter bij hem op het land te vissen.
Mag dan zelfs de auto een eind het land op rijden zodat ik niet al te ver hoef te lopen! Wat wil je nog meer vriendelijke mensen hier! Dit aanbod wijs ik zeker niet af elk stukje water extra is mooi mee genomen.
Na weer een 30 minuten veder weer een rakkertje in de pan 46 cm maar deze glijd uit mijn handen en komt niet op de foto. Onder tussen weer een losser het kan niet op ik heb er vandaag echt heel veel zin in en echt geen haast. Dat was wel eens anders elke keer net voor het eten, dan ontstaat er een bepaalde werk druk!
dan is het na 20 minuten weer raak weer wordt de Buster vol gepakt ook weer vanuit het niets duikt er een rakker op deze 56 cm, niet echt groot deze snoeken maar actie genoeg de echt rakkers wachten op wat ruiger weer denk ik.

Na deze rakkert weer een losser, dan kom ik weer op het stuk van de eerste losser doe er nog wat worpen en weer duikt deze erover en tikt de Buster net aan en dat gebeurt na worp twee ook nog een keer, nu kan ik duidelijk zien dat dit toch om een redelijk formaat snoek gaat dus zonde.
Ik ga even naar een ander stuk daar is het een drukte van je welste, op verschillende plaatsen jagende snoek volop actie,.
Hier hoeven ze de muil maar open te doen en de aasvis wordt gemakkelijk naar binnen gewerkt.
Het wordt nog een opgave om er één te pakken.
Dit deel wordt af gevist zonder resultaat en ga weer werpend terug naar het begin.
ook daar weer actie op het water. dan op een doodlopend stukje, dit had ik de eerst keer half afgeworpen, en gelijk duikt er een mooie rakkert op de Buster, deze komt na een wild robbertje stoeien in de pan 70 cm, ook deze glibbert tijdens het foto maken het water in.
Nog maar wat worpen nu onder een brug bijna 2 meter van de eerder gevangen rakkert. Geen actie nog 3 worpen en dan hangen weer een rakkert vol op de Buster als een speer gaat deze door het water
en na een robbertje stoeien ook in de pan 71 cm.
Daarna weer naar de eerste losser na enkele worpen duikt deze weer op de Buster en weer net gehaakt en weer niet in de pan ik laat het verder voor wat het is 6 snoeken in de pan ik teken er voor.
Plus de nodige lossers/ aanbeten ook 6 stuks lekker dagje.
Dan kijken wat de vrouw er van gemaakt heeft ze moest een eerder geschilderd kunst
werk even bij werken.
Dan vlug even helpen de schilderspullen in de auto doen, en weer naar huis.

Dan vandaag ook even langs het water geweest samen met Mike The Pike.
Wat een straf dagje vergeleken met gisteren, Mike had een nieuwe stek ontdekt, een stek waar ik een jaar of twee geleden al eens was geweest, eigenlijk een te ondiep gevulde stek met water planten.
En daar was ik toen gauw klaar mee, Mike geloofde natuurlijk weer eens niet dat ik daar al eens geweest was. Maar nadat ik precies wist waar ik de auto kwijt kon moest  hij toch eigenlijk wel toegeven dat mijn verhaal klopte als een bus.
Na ongeveer 15 minuten kreeg ik op een ander stuk de eerste snoek in de pan 74 cm.
 Hierna gingen we de rest maar eens afstruinen wat echt een drama eerste klas was het was niet te doen dwars door de bushbush, en het water te ondiep en niet te bevissen wat resulteerde in een lange, lange  wandeling. Hier door kwamen we bijna uitgedroogd en ondervoed van weer bij de auto aan.
Op naar een nieuwe ontdekking een haven, dit stuk kwam mij bekend voor van verhalen op het forum.
Een stek waar niet gevist mocht worden, dus ik vroeg Mike of hij de vis App, eens aan wilde doen.
En mijn vermoeden wordt bevestigd, niet vissen onbekend  gebied.
Handig deze app, gelukkig heb ik hem volgende week ook op mijn nieuwe mobile, Mike wilde nog wel door maar ik heb geen zin in een bekeuring van totaal dan 270,00 euro.
Dus op naar weer een ander stuk en zo rijden we vandaag meer dam we vissen!
Ook daar weer een bord van een andere vereniging, maar hier blijkt onze vergunning volgens de app ook van toepassing.
Na 20 minuten heeft Mike hier ook gen vertrouwen in en wil hier weg het duurt hem te lang voor een aanbeet. Ik wil nog wel door weet uit eerdere ervaring dat e wel snoek zit.
Dus we gaan ook hier maar weer weg en naar meer vertrouwd water.
Hier heeft Mike geluk en mag ook een snoek in de pan verwelkomen 64 cm.
Hij krijgt ineens Rex Hunt trekjes en begint de snoek te tong zoenen.
                                  Getverderie!

Het zal wel van blijdschap zijn want het is al weer een maandje of twee geleden dat hij zijn laatste snoek had gevangen.
Deze snoek is ook een beetje van mij, hij is gevangen met mijn hengel dus ik eis de helft van deze snoek op.
Daarna ieder nog een aanbeet, en een volger of twee, en dat was het dan ook weer voor de zondag middag.


Op naar een volgend avontuur en A JE TO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...