woensdag 29 februari 2012

Gebakken lucht!!

Zoals afgesproken ging ik vandaag nog even uit het werk met de vliegenlat en Streamer jagen op snoek.
Het eerste deel speelde zich af in de achtertuin van Wibi Soerjadi, daar heb ik even een half uurtje gegooid, maar daar bleef het ook bij.
Een toevalige passant moest zich er natuurlijk weer even mee bemoeien, het leek Hannibal Lecter wel.
Nauwlettend hield ik hem in de gaten.
Maar het bleef achteraf alleen maar bij de vraag wat ik aan het doen was. "Vliegvissen", was mijn antwoord.
"Oh, dat is dus vliegvissen", antwoordde de man, "daar doen ze wedstrijden mee."
Waarom dan nog vragen wat ik aan het doen ben, als je eigenlijk al weet waar ik mee bezig ben!!!
De man bleef nog een paar keer heen en weer lopen, tja dan vertrouw ik de boel niet meer, dus toch Hannibal Lecter.
Ik ben maar gauw weggegaan naar de volgende stek, en dat was toch even doorrijden.
Na toch wel een snel ritje kon ik daar rond 17.40  uur de eerste worpen plaatse. Ik kon wel merken dat ik dit een tijdje niet meer gedaan had, maar 15 meter overbruggen lukte nog wel.
En dat was ver genoeg om de overkant te halen en dat was de bedoeling!
Hier op deze stek liggen de grote snoeken te wachten en als je geluk hebt kun je er nog wel één strikken ook.
Worp na worp ging de Streamer het water in; srip, strip, strip (zo heet het binnenhalen van je lijn: binnen strippen.)
En dat met verschillende snelheden en af en toe met rustpauzes om de Streamer weer een beetje te laten zinken.
Het eerste stuk had ik al bijna gehad toen er een klunzige worp volgde, zodat de lijn om mijn top draaide en ik even de boel moest ontwarren.
Tijdens dit gebeuren zonk ook de Streamer, en tijdens het weer binnenstrippen zat ik vast, maar als je vast zit blijft de lijn  dus op één plek.
Dit heb ik nog niet zo lang geleden ook eens met de Buster gehad. Weer ging de lijn de andere kant op en toen was het dus Snoek, maar hup, de Streamer schoot uit de bek!
Leer ik het dan nooit om in dit soort gevallen toch maar even goed aan te slaan?.
Ik deed er nog een worp overheen en een fikse kolk was het gevolg. "Shit, shit, shit", riep ik heftig.
Het was niet zo dat ik in mijn broek had gescheten of zo, dat ik dit riep, het is gewoon een Engelse uitspraak die betekent dat ik er van baalde dat de snoek over mijn Streamer heen dook en dat ik hem de volgende keer een poepje zal laten ruiken.
Na dit voorval deed ik er van alles aan om hem zo gek te krijgen dat hij alsnog de Steamer pakte, maar dit was tevergeefs.
Ik ging de rest van het water onveilig maken, het was inmiddels al zo laat dat de straatlantaarns al aan waren, maar ik ging door, ik gaf niet op!
Toen vond ik weer een hoekje waar veel speldaas bezig was en daar moest natuurlijk ook een rakker zitten, worp na worp, strip, strip, strip, pauze en dan weer strip, strip, strip.
Toen kreeg ik een meter of 4 aan de rechterkant van mij weer een kolk, maar niet bij de Streamer, dus deed ik daar maar een paar worpen. Maar zonder resultaat werd de Streamer binnengestript.
Ik ging weer richting de auto en viste nog het hele stuk terug af, ook waar ik de snoek gelost had of misgehaakt, of hoe je het ook noemen mag.
Ook vlak bij de auto deed ik nog enkele worpen, maar ook hier niets, niets, niets.
Allemaal gebakken lucht!!!!!!!!!!
En zo was het  alweer 19.00 uur, dus tijd om naar huis te gaan. De vrouw was niet thuis, alleen Roderick en die heeft toch geen benul van tijd, dus eten we vandaag maar pizza!
Dit wordt nog vervolgd, want er moet een snoek met de Streamer gevangen worden .

Op naar een volgend avontuur!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...