vrijdag 25 november 2011

Tegenzin!!

Het was vandaag alweer het laatste vakantiedagje, maar ik heb niet het gevoel dat het snel ging deze week. Dat komt denk ik omdat ik lange visdagen maakte, en veel kilometers gelopen heb.
De vermoeidheid zit nu ook wel in de beentjes, en het was vandaag best wel een saai voorkomend dagje.
Ik ging maar eens kijken of ik iets van formaat kon gaan vangen, en dat gebeurde op de stek die ik al eens eerder genoemd heb en daar moet je altijd afwachten of ze er weer zitten.
Op de stek aangekomen zag ik het alweer, de moed zakte al gelijk weer in de laarzen, ze hadden de boel flink opgeschoond. Niet dat het erg is dat het gebeurt, maar ze mogen dat voortaan wel eens even tijdig tegen mij zeggen, een belletje is genoeg.
Het was verder een sombere dag en door de vermoeidheid plus dat opgeschoonde water kreeg ik een vorm van tegenzin, na 3 worpen had ik het echt al gezien, het had geen zin om hier te blijven.
Maar waar dan heen? Niet hier in de buurt, je wilt ook wel weer eens wat nieuws. Tot overmaat van ramp begon het ook nog te regenen en natuurlijk had ik ook nog eens geen regenkleding bij me.
Wat krijg je dan? Van tegenzin word je nog vermoeider dan je al bent, dan heb je zin om je hengel in de gracht te gooien met kunstaas en al, maar dat doe ik niet, want dan kan ik niet meer vissen.
Dus gingen de hengel en de rest maar in de auto.
Op zoek naar weer een nieuwe stek heb ik de omgeving van Utrecht al aardig uitgeplozen, dus het wordt weer een hele onderneming om wat nieuws te vinden.
Kortom; op een gegeven ogenblik rijd ik dus weer tegen een nieuw slootje aan en dat wordt dus even proberen. Spullen uit de auto en werpen, maar het water is veel te ondiep en de spullen kunnen weer terug.
Verder rijden maar weer, nu kom ik op een stukje waar ik natuurlijk alweer 20 keer ben langs gereden, ik keer de auto en rijd toch maar weer langs deze plek en parkeer de auto maar eens diep in de woonwijk.
Alles ziet er veelbelovend uit en daarom besluit ik toch even te werpen. Bij de eerst worp begint er gelijk al een snoek te jagen.
Dat geeft hoop, ik doe er nog twee worpen achteraan en: hangen, 68 cm op de kant en in de pan.
Bij het terugzetten van deze snoek zie ik weer een snoek jagen, iets meer naar de rechterkant, en ik kijk nog een stuk verder die kant op, daar jaagt er nog 1.
Dan nog maar een paar worpen , en weer duikt er een op de Buster en hangen; 86 cm. Dit gaat weer vlotjes op deze manier.
Dit verandert de tegenzin weer in meer zin, we gaan door. Nu moet ik wel even een stukje omlopen voor de volgende stek, hier krijg ik een volger en ik zie er weer een paar jagen, maar dat is eigenlijk buiten mijn bereik.
Ik draai de lijnafgifteknop van de reel wat losser, dan kan ik verder gooien. Maar hier gaat het mis en ik gooi weer een lekker klein pruikje en de lijn slaat hierdoor lekker vast.
Zo vast dat ik ook direct weer tegenzin heb om de boel los te halen en daarom doe ik dat ook lekker niet, dat geprut.
Ik vis lekker door, dan maar met 15 meter lijn en korte worpen.
Af en toe krijg ik op deze stek nog een volger en een losser. Ik ga maar eens een straatje verder.
En hier duikt de volgende op de Buster: 58 cm.
Deze stek loop ik nog iets af en de volgende duikt op de Buster: 64 cm.
Na een goed half uurtje en een volger verder is het tijd voor een nieuwe oude stek waar ik alweer een jaartje niet meer ben geweest.
Daar heb ik na een paar worpen een volger van haring formaat en af en toe zie ik wat stofwolken onder water, dat duidt op of volger van snoek of weg schietende brasem of iets dergelijks.
Na 20 minuten vang ik eindelijk weer snoek. Deze is met een lengte van 46 cm niet erg groot, maar hij mag er zijn.
Hierna nog een losser, en tijd om te gaan, naar een volgende stek.
Maar ook hier is het weer laag water en erg troebel, dus ik loop dit snel even af om aan de overkant bij wat bungalows te werpen, je weet maar nooit. Hier is het water kraakhelder en na twee worpen is het raak: 60 cm.

Hierna komt de tegenzin weer boven druppelen, ik denk door de vermoeidheid en ik wil naar huis.
Dus richting de auto en rijden maar weer. Ik kom onderweg een stekje tegen. Dus weer de auto uit en werpen. Maar na 6 worpen heb ik er echt geen zin meer in, nu naar huis en onder de douche. Het is mooi geweest, 21 snoeken deze week, ik mag eigenlijk niet klagen!

Op naar een volgend avontuur!!!

4 opmerkingen:

  1. Ik ben blij dat je vakantie er eindelijk op zit, er moet tenslotte geld verdiend worden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar Jos dit is ook geld verdienen!
    dit is investeren in de toekomst, dan hoef ik straks niet vel te zoeken scheelt tijd en reiskosten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. fantastisch verhaal echt visserslatijn drama en romantisch realisties geschreven er zat werkelijk van alles in de tegenslag de humor het plezier en het doorzettingsvermogen kortom ik wilde u vragen om eens een episode van uw jacht op snoeken te verfilmen mocht u intresse hbben wilt u dan mischien contact met ons op nemen media de Haai u weet ons wel te vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier praten we nog wel over tijdens een diner.
    Mnr van de redactie de Haai

    BeantwoordenVerwijderen

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...