zaterdag 5 november 2011

Horen zien en zwijgen!!!

Ik kon het niet laten vandaag.
Er moest toch nog even gevist worden, een middagje als dit moet je niet in de kast laten liggen.
Ik ging maar weer naar de polder en de stek van afgelopen donderdag werd opgezocht.
Daar had ik wat stekjes laten vallen en die moesten opgehaald worden, in breitermen gesproken.
Er werd niet voor breinaalden gekozen, maar voor de spinhengel, eens kijken wat dat op zou leveren.
Pas na een goed uurtje vissen kwam het eerste kleine rakkertje aan de haak van de Rapala J13.
De tijd daarvoor was een beetje prut, ik had er meer van verwacht, ondanks de vele lossers en volgers van donderdag.
Het kan ook komen door die graskantenmaaier die de rust flink verstoord had, of ze hadden gewoon geen honger .
Ze eten natuurlijk nu vlug hun buik vol en dan is genoeg af en toe ook genoeg voor een snoek.
Dus na een uurtje dan eindelijk de eerst snoek, 54 cm en de verlosser, iets is tenslotte beter dan niets.

Ik had vandaag een nieuw doel, ik ga voor de tachtigste snoek van het seizoen vandaag.
Dus op naar de volgende, en ik ga nu toch een beetje hotspot snoeken.
Ik ga verscheidene plekjes af, maar het valt nog een beetje tegen, 1 keer nog een volger.
Dan weer niets, nu naar de plek waar ik donderdag dacht een meter vis te hebben verspeeld.
Daar worden flink wat worpen geplaatst, keer op keer zie ik speldaas wegschieten, er moet toch wat gebeuren!!
En weer worp na worp en dan: bammes hangen, mooi shiet hij door de slip.
Het gevoel van een meter vis is er niet, maar wel het gevoel van de nummer 80.
Deze 78 cm grote snoek is al mooi dik voor de winter. Even een kiekje maken en zwemmen maar weer.
Zo dit streven is gehaald.
Ik had nog een ander streven in gedachten, maar dat station ben ik al gepasseerd zonder het in de gaten te hebben.
En dat is vanaf seizoen 2007 tot heden de 500ste snoek vangen, maar daar ben ik inmiddels ruim overheen. Dit blijkt uit de vangsten die ik bijhoud sinds 2007.
Daarvoor heb ik ook de nodige vissen gevangen, maar nooit echt bijgehouden jammer genoeg.
Maar we gaan weer verder met deze middag, ik begin nu terug te wandelen naar de auto, her en der nog een worpje plaatsend.
Dan wordt er gebeld van het thuisfront waar ik blijf, zo laat is het nog niet, maar ze worden denk ik ongerust.
De pas wordt er ingezet, maar toch moet ik nog een worpje doen, en pats; nummer 81 hangt aan de haak.

Nu toch nog even naar de plek waar de hengel donderdag het water in ging, misschien zit daar iets meer dan vorige keer, het is een mooi hoekje daar.
Maar ik krijg een horen, zien en zwijgen gevoel, er is iets wat mij in de gaten houdt, drie apen soms?
Maar nee, het zij drie kleine katjes die onder een hek zitten.
Het lijkt wel op horen zien en zwijgen!!!

Ze wachten zeker op een snoek, maar dan kunnen ze lang wachten, ik ga naar huus Guus!
Mijn nieuwe streven wordt voor het einde van het seizoen 2011/2012 de 600ste snoek te vangen .
De teller staat op 560 stuks.
Op naar een volgend avontuur!!!!!!!!!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...