zondag 6 november 2011

Slecht !!

Klein verhaaltje, met een klein snoekje.
Vanmiddag nog even een paar uurtjes tijd, dus nog vlug even de auto in om te kijken of de snoeken op een bepaalde plek al zijn gearriveerd.
Vlug worden er wat worpen geplaatst en na 5 minuten is het raak, mooi schiet de rakker door het water, het voelt goed aan. Ik schat toch zeker een snoek van tegen de 80 cm, mooi springt hij boven het water uit en nog een keer en dan hangt de lijn slap en weg is de rakker.
Snel loop ik de stukken af, maar verder niets. Dan een half uur verder weer wat worpen en een snoek blijft vlak voor de Buster liggen, en dit zelfde spel herhaalt zich; weer een worp en weer blijft de rakker ervoor liggen. Tot vijf keer toe.
Dan maar weer verder, dit schiet niet op, ik ben toch niet gek!!
Na een 20 minuten terug naar die plek, maar nu is er niets meer te bekennen van een snoek.
Ik ga maar eens kijken voor een nieuwe stek, en zo kom ik weer bij een dorp dat tegen Utrecht aan groeit.
Daar ligt op zich een leuk stuk water. Na een aantal worpen duikt de eerste snoek over de Buster, maar laat zich verder niet meer zien.
Weer verschillende worpen en dan eindelijk de eerste: 48 cm op de kant.

Ik ga vlot door en op het volgende stuk heb ik weer een volger en nog een keer een losser.
Voor de rest niets meer en daar blijft het bij.
Er komen een paar nieuwsgierige jongens aan, die nog even moeten vertellen dat er alleen nog kleine snoekjes zitten.
En zo heb ik het ook ervaren, het was allemaal hap-slik formaat op dit water.
Conclusie: een slecht dagje, maar dat komt ook door de verwennerij van de afgelopen keren.
Op naar een volgend avontuur!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...