donderdag 3 april 2014

Nog steeds geen karper!

Het is wel even afzien.
Op het moment alleen maar bezig met lezen
en stukjes aan het zoeken over penvissen op karper.
Ik zit nu zelfs te kijken bij vraag het Ed.
Maar daar is niets mis mee eigenlijk.
Eerst moest ik er niet veel van hebben, maar sinds ik wat meer de wit vis kant op kijk komt door het gesloten roofvis seizoen.
Is op het moment Ed mijn favoriet.
Zijn filmpjes op You Tube zijn duidelijk van uitleg.
Een kind kan de was doen.!
Nu na afgelopen maandag, is er alleen nog geen karper op de kant gekomen.
Ben er ook niet meer op uit geweest, alleen een keer met de vliegenlat.
Maar die poging moest ik staken er kwamen behoorlijke rug klachten opzetten.
En zo is er altijd wel weer eens wat.
Maar nu donderdag heb ik nog rugklachten en niet zo weinig ook, en ook nog geen karper gevangen.
Nu heb ik al wel mijn pendobber montage goed uitgelood.
Dit kon ik afgelopen weekend niet goed doen, omdat ik niet het goede lood had alles te ligt dus teveel lood op de lijn voor het juiste gewicht.
Nu weinig lood voor het juiste gewicht.
Ik hoop nu wel dat de rugklachten morgen minder zijn want ik wil toch nog wel een sessie op karper doen.

Maar wat een geluk hebben we toch met het weer, alles begint mooi uit te lopen.
Eigenlijk is dit de mooiste tijd van het jaar, alles fris groen eenden met jonge pijltjes.
Meerkoeten met jong, waterkipjes met jong.
Reigers ach noem alles maar op, gewoon de natuur op zijn mooist.
De echte zomermaanden dan begint alles eigenlijk alles weer een beetje te verdrogen, wat fris groen was is dan toch weer anders van kleur net als de bladeren aan de bomen.
Maar weer genoeg hier over nog steeds geen karper in de pan.
Alles wordt er op nageslagen, Chris Yates, Matt Hayes, Martin Bowler ales bekeken op You Tube of andere sites.
Er is in ieder geval genoeg te vinden over vissen met de pen op karper nu nog vangen!
Misschien morgen ik heb er wel zin in
na een ibuprofen te hebben geslikt en lekker onderuit op de bank te zitten zakt de rugpijn ook wat weg.
En ga ik zo nog even een stukje lezen in een boek van Chris Yates, Night Walk.

Morgen dan op naar een volgend avontuur en A JE TO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...