maandag 14 april 2014

Met de pen op karper missie geslaagd!



Eindelijk weer een missie die afgerond is.
En dat is de missie met de pen op karper.
Of tenminste missie een karper vangen is geslaagd.
Dus we kunnen weer verder met andere zaken.
Nu moet je het niet zo zien dat ik niet meer op karper ga vissen.
Dat blijven we zeker wel doen, maar niet zo explosief als eerst.
Gewoon waneer het weer het toelaat, en waneer ik er zin in heb.
Gisteren is karper nummer 3 gevangen, ik ben in de avond nog even met Rogier op de karper geweest.
Hij had één goede aanbeet maar sloeg te vroeg aan en dan is het weg karper.
Die van mij ging er bijna weer eens met de hengel vandoor.

Het is leuke sport om ze te vangen, maar het wachten en wachten op een aanbeet duurt mij iets te lang. Wat dat betreft mag voor mij het roofvis seizoen weer beginnen. Dat vissen op karper, vliegvissen en met de vaste stok is leuk maar dit moet je echt niet helemaal alleen doen.
Ik vis graag en ga vaak oppad en dat doe ik vaak alleen struinen alleen is goed te doen belly boaten ook.
Maar de rest toch echt niet, en niet al mijn visvrienden maten kunnen op de tijden dat ik ga.
En zoveel vrienden heb ik niet dus moet je wel bijna alleen.
Vliegvissen is ook wel goed te doen als je alleen bent.
Anders zit je toch maar bij elkaar in de lijn.
Of de één kan het stukken beter dan de ander.
Waardoor de ander weer voor aap staat.
Binnen kort moet ik toch echt even wat pieren steken.
Dan kan ik met de belly boat en dropshot hengel op baars.
Er is echt voldoende te vissen ik blijf het zeggen. Ik ga er geen technische priet praat over houden, ik ben geen technische visser.
Gewoon recht toe recht aan, ik kom nog uit de tijd van hakken en zagen!
Maar we gaan weer naar een soort missie
baars vangen op de dropschot hengel met worm. Dit moet toch niet echt moelijk zijn, maar ik ben ook hier een beginner in ik heb de tijd.
Over twee weken een weekje Engeland en een weekje thuis lekker vakantie.
Dan is het weer een volle week dat ik kan gaan vissen.
Genoeg weer voor vandaag op naar de volgende missies!

En op naar een volgend avontuur en A Je To!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...