zondag 13 april 2014

Niets maar dan ook helemaal niets!



Nadat ik deze week elke dag een poging wilde wagen om een keer een paar uurtjes in de avond te gaan vissen.
Is dat mij vandaag eindelijk gelukt, het was dan ook na thuis komst gelijk eten klaar maken en naar het water.
Na eerst een goede voerplek te hebben gemaakt, kon de pendobber weer te water.
Dit keer had ik een stuk smack aan de haak geprikt.
Ik wilde wel eens weten of smack interessanter zou zijn voor een karper dan een stukje maïs.
De tijd zal het leren, ik ha zo'n ruim twee uur de tijd om de kat uit de b
oom te kijken.
Mocht het geheel niet werken kan er altijd weer een stukje maïs op de haak worden geprikt.

Na al een minuut of 15 tik, tik, tik tegen de dobber.
Dit gesabbel kennen we wel kleine voorn!
Hierna niets dan even kijken of het stukje smack nog op de haak zit of dat het voor de voorn gesmackt heeft.
De smack is er af gesmackt!
We doen er maar weer een nieuw stukje smack op.
Weer is het wachten links en rechts van mij zie ik flinke boeggolven, en af en toe een flinke kolk.
Karpers zitten er wel, maar het valt me ook op dat de vis hier behoorlijk schuw is.
Dan wipt de dobber of pen in dit geval omhoog, voor het aanslaan van de hengel was ik te laat maar er zit verder ook geen actie meer in.
Ik haal dd lijn binnen alles er weer af.
Ik houd het voor gezien twee uur aan het water is ook weer genoeg voor de avond.
Morgen vrijdag weer een dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...