zaterdag 19 april 2014

Dropshotten vanuit de bellyboat!


Morgen eerste paasdag, dat zijn van die dagen waarop je altijd wel een gaatje vrij kan maken om te vissen.
Maar hoe gaan we vissen, en waarop!
De weersverwachting is niet echt best, aardig wat wind wordt er op gegeven.
In ieder geval te veel wind om met de vliegenlat te vissen.
Een verkeerde worp en je hebt zelf een haak in je nek.
Karper zou kunnen, maar ik wil toch ook weer wat meer actie.
Dan de bellyboat, dat is wel een optie en dan met de dropshot hengel op baars.
Maar op de plas waar ik wil heb je net weer te veel wind, en een beetje wind is niet erg maar met de dropshot hengel moet je toch wel een beetje bodem contact kunnen hebben met je lood.
En met veel wind kan dit misschien wel moelijk zijn.
Nu heb ik totaal geen of weinig kaas gegeten van dropshot vissen, en al zeker niet vanuit de bellyboat maar eens moet de eerste keer zij. We gaan misschien een poging doen, en misschien ook niet.
Het kan best zijn dat ik nog van plan verander.
Maar als ik ga dropshotten dan met worm.
En op baars want baarsvissen en vangen heb ik ook als een soort missie staan.
En dan het liefst met de dropshot hengel.

Uit voorzorg in iedergeval maïs en hennep gehaald, mocht het achteraf een karper sessie worden.
Daarna ben ik maar vast pieren gaan wippen (steken).
Maar weinig pieren, dus moest ik er weer een ritje tegen aan gooien.
Vlug nog even op de snorfiets naar Utrecht.
Dit keer maar niet met de auto, dan doe je er echt op de zaterdag een stuk langer over.
Maar alles is dus binnen de dropshot hengel
Moet ik nog even klaar maken en dan zien we wel wat er weer van komt.
Ik heb er wel zin in, dus hopen dat die wind een beetje meevalt morgen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...