donderdag 23 mei 2013

Zondag!!!!


Ja zondag dan is het weer zo ver we mogen weer op roofvis vissen.
De gesloten tijd loopt tot en met de laatste zaterdag van mei en zo kunnen we mooi de spullen klaarmaken om aankomende zondag weer lekker te gaan struinen.
Hoe en wat en waar moet ik nog even bedenken, zit het weer mee of niet.
Allemaal weer van die dingen die meespelen, kan ik met de Bellyboat dan moeten de knietjes ook meewerken. Tot nu toe gaan deze de goede kant op. Zwemmen is goed voor je knie, maar is Bellyboaten dat ook? Daar zullen we dan wel weer achter komen. Heb ik zin om weer met kunstaas te werpen? "Ja", het wordt weer eens tijd. Afgelopen zondag heb ik nog even op voorn zitten vissen en zeker tegen de 20 stuks mochten er op de kant. Maar het was allemaal klein spul en allemaal broodsabbelaars. Een paar keer heb ik nog wel een redelijk grote voorn verspeeld. Deze visserij blijft behelpen, echt een visserij om te doen met te mooi en warm weer voor kunstaas. Nu goed bedenken waar ik ga starten. Er is water zat, maar het seizoen moet wel goed beginnen, dus er moet zeker vis in de pan komen op deze opening  van het seizoen 2013/20144. Ook beginnen we aan een nieuwe missie en dan wel deze dat ik dit seizoen 250 snoeken in de pan wil zien te krijgen en minimaal 10 metersnoeken. Ik leg de lat hoog, dat weet ik, maar een nieuw doel moet je hebben. Dan als doel in Ierland, dan zou je weer zeggen daar heb je hem weer met zijn Ierland, daar wil ik dit seizoen een metersnoek de boot in werken . Ook weer een doel waarvoor de lat hoog is gelegd. Mocht Jos hem daar weer aan de hengel hebben, dan duw ik hem het water wel in en pak ik snel zijn hengel!
Dit allemaal zijn geen mooie praatjes, maar het is de waarheid als een snoek (oud Seyster's spreekwoord). Ook is het nu echt absoluut de bedoeling dat als ik met de Belly boat ga, dat ik dan een bijhengel meeneem. Dit doe ik een enkele keer, maar dan gebruik ik hem eigenlijk nooit. Dit geeft dubbel zoveel kansen en die moet je dan ook benutten. Ja plannen zijn er genoeg en die gaan we nu benutten, het wordt een druk nieuw seizoen "Catching the Impossible ".
Deze week vooraf nog allerlei snoek-dvd's bekijken, misschien kunnen er nog tips and tricks uit worden gehaald, dit ook weer om meer kansen te creĆ«ren. De hengels moeten weer worden nagezien, want er zijn er bij waar een nieuw topoog op moet worden gezet. Dit moet ik zeker voor het weekend no in orde zien te krijgen. Ik ga niet steeds met alleen de Buster snoeken, het is alles of niets, maar hij zal zeker en vast vaak aan de speld bungelen om een rakker te grazen te nemen. We hebben tenslotte kunstaas genoeg en ook die moeten de kans gaan krijgen. Ook met dood aas ga ik wat meer aan de slag, anders haal ik natuurlijk nooit die tien metersnoeken op de kant. Ook moeten er wat verboden stekken  bevist worden. Dit om de spanning er in te houden, en kijken of we een stiekem glurende boa met de naam Kees uit zijn tent kunnen lokken, en dan er snel vandoor gaan. Voor de vistrip naar Ierland gaan Jos en ik alles uit de kast halen. Ons doel daar is minimaal 20 snoeken in de boot. Zo niet, dan  blijven we daar nog een week. Eerder gaan we niet naar huis. Maar ik ga eerst weer wat nadenken over zondag.
Jos gaat nog niet mee, hij moet echt zijn krachten gaan sparen voor Ierland, en oefenen hoeft hij eigenlijk niet, hij vangt toch altijd de grote snoeken, dus dit heeft geen verdere uitleg meer nodig!
Dus dan moet Mike The Pike zondag maar mee.
Ik moet vanavond maar eens even kijken of ik eerst maar eens mijn topoog van de Jerkbait hengel laat vervangen. Het binnenoog is er vanaf, maar dit mag ook wel na er een paar honderd snoeken mee te hebben gevangen.
Voor de rest is alles wel in orde en is het alleen tas inpakken, aasjes uitzoeken, en we kunnen weer lekker struinen.
De eerste stekken heb ik al in gedachten, en daar gaan we een beetje ondiep lopend aas voor gebruiken. Dus groene rakkers; we komen er weer aan en gaan niet eerder naar huis voordat er ook een rakker in de pan beland is.
Zo nu eerst even een kopje vers gezette thee, en dan gaan we verder nadenken .
Misschien zijn er nog extra dingen die ik nodig heb en dan is een kop thee altijd wel een aangename aanvulling. Zie je; ik wist dat ik wat vergeten was: een nieuwe kunstaas redder, die ontbrak nou net in de tas. Die is in de struintochten van het afgelopen seizoen ergens gesneuveld, dus moet nu worden aangekocht.
Ik denk nu dat ik het wel zo'n beetje op een rijtje heb. Als het weer er zondag zo uit ziet als op dit moment, en we schrijven 23 mei 2013 om 17.15 uur dan mogen we niet klagen.
Het is nu wel zo dat het weer voor deze tijd van het jaar niet best is; te koud en te nat, maar de koi karpers zitten in ieder geval goed op het voer en dat geeft hoop!
Dus op naar zondag.



2 opmerkingen:

  1. Zaterdag mag het al!(Martin)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Martin dit klopt.
    Maar er zijn een paar huishoudelijke regels waar ik mij aan moet houden

    BeantwoordenVerwijderen

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...