maandag 12 maart 2012

Het vliegvis seizoen komt er weer aan!!!

Het vliegvis seizoen begint er weer aan te komen, de plannen worden alweer gesmeed.
Waar ga ik op vissen? Winde heb ik nog niet gevangen. Vorig jaar heb ik er een enkele poging aan gewaagd, maar ik zal wel iets verkeerd doen, en eigenlijk weet ik dat wel zeker!
Ik zal dit jaar maar eens proberen meer mijn best te doen op deze vis, eerst maar weer de nodige informatie hierover opzoeken.
LeuciscusIdusHead.JPG
 Dan de ruisvoorn, daar heb ik ook nog wel zin in om die weer aan de haak te slaan. Het is en blijft een mooie vis deze goudklomp.

Misschien weer zo'n formaat. Ik blijf steeds op de 38 cm steken, maar dat geeft weer wat te doen. Ook hier kun je records mee breken, al is 38 cm voor een ruisvoorn al een redelijk formaat.
Voor de rest rietvoorn of blankvoorn, maar het liefst ga ik voor de ruis of rooierijder.
En wat ga ik er voor gebruiken? Ik heb al eens eerder gezegd dat ik een luie visser ben. Ik houd niet zo van aasjes wisselen, maar dat moet met vliegvissen toch echt wel.
We zullen wel weer zien hoe ver we hier mee komen, het is een goede onderbreking van het roofvis seizoen.
En straks ook nog eens een keer met Jos gewoon met het dobbertje vissen langs de waterkant, zodat we plannen kunnen smeden voor Ierland, want dat duurt gelukkig niet meer zo lang.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...