donderdag 8 maart 2012

Controle!!!!!!!!!

Na een druk weekje kon ik eindelijk weer naar de waterkant om even uit te blazen, en dat op zo'n mooi dagje als vandaag.
Ik weet zulke dagen wel uit te kiezen, het begin was nog wel een beetje fris, maar toen kwam de zon lekker door en was het goed vertoeven aan het water.
De futen en eenden, evenals de rest van de watervogels zijn al weer druk in de weer elkaar het hof te maken op zulke dagen, het is een drukte van jewelste.
Dat je dan druk aan het werpen bent daar trekken ze zich niets van aan en het is dan wel eens bijsturen om geen watervogels te raken.
Maar ik ging lekker aan de slag vandaag, de woonwijken in. Het eerste half uur leverde de eerste misser op en nog een keer een paar kolken.
Toen ging ik even naar de andere kant van de woonwijk,
hier kwam de eerste na 45 minuten op de kant: 57 cm.
Daarna weer even een ander stuk hier en hier had ik pas na dik een half uur een paar kolken, maar daar bleef het bij.
Toen even een plaspauze inlassen en ik had koud de gulp gesloten of ik kreeg controle.
Ik had al zo'n vermoeden vandaag en nog gecontroleerd of ik alles wel in de tas had: boekje, pasjes, enz.
In mijn ooghoek zag ik al een groen Landrovertje stoppen, toen dacht ik nou daar heb je ze dan en "ja hoor" ik was aan de beurt.
En toen was het: "Goedemorgen Age", het was een oud jachtmaatje (collega jachtopziener Kees). Er werd even vlug bijgepraat over wat we zo allemaal doen tegenwoordig.
Het was lang geleden dat ik hem had gezien, toen werd even de pas gecontroleerd en volgde de strikvraag waar ik op aan het vissen was.
Ik moest nog wel even denken wat ik zou zeggen, het is immers gesloten seizoen voor snoeken, alhoewel dat voor mij pas ingaat op 1 april, dus kwam het antwoord er bijna stamelend uit dat het snoekbaars was!
Nog even werden de handen geschud, ook van zijn collega, of politieman-in-opleiding; dat was mij onduidelijk, en weg waren ze weer. Of dat handen geschud nu gemeend was van zijn kant , denk ik niet, zeker van wat er in het verleden was gebeurd. Maar daar zal ik het maar niet over hebben, ik kom hem wel vaker tegen dan alleen en is hij toch heel anders tegen over mij, dan doet hij net of hij mij niet meer kent! Hij controleert mij maar al te graag en te vaak.
Gelukkig dat ik net klaar was met de huishoudelijke bezigheid, anders was het weer een duur grapje geweest. Had hij mij zeker en vast een prent gegeven Kees kennende hij staat graag op zijn strepen!
Toen vlug de hengel weer in de auto en op naar de volgende woonwijk. Dit was toch weer een 20 minuten rijden en ondertussen kon ik even een broodje wegwerken.
Daar had ik bij de eerste paar worpen al weer de eerste losser, en na een paar worpen dook de rakker er nog eens over, maar daar bleef het met deze snoek ook bij.
Op naar de overkant, hier volgde ook nog weer een losser, en toen na 30 minuten had ik eindelijk nummer 2 van de dag.
Deze was met 54 cm ook klein van formaat, jammer van de losser op dat andere stuk, die was toch groter.
Ik ging weer door, het was vandaag toch een beetje moeizaam oom aan de visjes te komen.
Het duurde weer zeker 20 minuten voor nummer 3 aan de haak kwam: 52 cm.
Het was weer een kleine-snoekjes-dag dacht ik, maar het maakt niet uit; snoek is snoek!
Hierna nog weer een losser en ik ging maar wat dieper de woonwijk in, en nummer 4 kwam aan de haak: 47 cm.
Worp na worp ging weer het water over en de Buster deed zijn werk; nummer 5 kwam op de kant.
Deze was 60 cm en hij ging mooi stevig het voorjaar in.
Er begon weer een beetje schot in de zaak te komen, misschien lonkte er weer een nieuw dagrecord, je weet maar nooit. Toen was het weer een 30 minuten hard werken voor nummer 6 zich meldde: ook weer 57 cm.
Het werd weer tijd voor een nieuw stuk en ik ging de auto weer opzoeken. Ik kon hier wel verder de woonwijk in, maar ik was op zoek naar iets meer formaat snoek.
Na een ritje van 30 minuten kon ik weer verder vissen en toen kwam al vlot nummer 7 op de kant: 58 cm.
Zou het nu toch mogelijk zijn om een nieuw dag record neer te zetten?
Tijd had ik genoeg daar lag het niet aan. op het volgende stuk was het weer een losser, en gelijk weer een eruit: nummer 8. Het waren twee verschillende vissen, de losser was helaas goed van formaat!


Het was goed te zien dat er op deze stek een grote dikke oma moet zitten, deze snoek was al flink te grazen genomen.
Ik deed nog maar een paar worpen en nu dook er een flinke dikkerd op de Buster, en ging er net zo makkelijk weer af. Nog maar een worp en weer tikte hij de Buster vol aan. Dit herhaalde zich nog een keer of drie en toen vind ik het wel genoeg.
Ik pakte nog een ander hoekje en ook hier loste tot twee keer toe een snoek en toen heb ik het wel gezien. Ik gaf het op. Ik kon hier de woonwijk nog wel dieper in, maar genoeg is genoeg.


Op naar een volgend avontuur!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...