maandag 13 juni 2011

Eigenlijk niet !!!!!!!

Het was een twijfelgeval, zo'n dag van welles nietes. Het was de bedoeling vandaag om met het ochtendgloren al op het water te zitten met de bellyboat, maar ik was iets te laat wakker.
Ik moest nog een uurtje werken en wilde voor die tijd met de bellyboat het water op. maar die tijd was nu te kort .
Het bed was ook lekker warm, dus er werd maar doorgeslapen, dit moet zo af en toe ook gebeuren om fit te blijven.
Daarna even een uurtje werken, kan ik mooi van de week een keer een uurtje eerder naar huis.
In de loop van de ochtend heb ik het vissen maar uit mijn hoofd gezet en wat onderlijntjes in elkaar gezet om ooit eens wat snoekbaars te gaan vangen.
Nog even op het Roofvisforum gekeken naar de vangsten van gisteren.
Tja, dan begint het weer te kriebelen en dan wil je toch wel vissen.
De ruimte daarvoor is er, de vrouw is voor een aantal dagen op werkreis en zo zit ik niet erg aan tijd gebonden om te vissen.
Dus even wat rondgebeld of Mike de Pike eventueel zin had in een paar uurtjes snoeken en zowaar: hij had zin.
Vlug Mike even opgepikt en richting water, ditmaal eens van de kant de snoek belagen voor de verandering.
Na ongeveer 45 minuten vissen en erg veel worpen klapt er een mooie dikke rakker op mijn 4 play koi .
Volop actie tijdens het binnendraaien, deze dikkerd geeft zich niet gemakkelijk over. Mike staat dit geweld te filmen en ik zeg tegen hem: "Ik zal hem even laten springen", maar achteraf blijkt dathij meer mijn rug heeft staan filmen dan de snoek. BRILLETJE NODIG!!!!!!!!!
Het enige dat hij er goed op heeft staan is dat ik de snoek met het eruit halen alsnog verspeel en dan moet hij natuurlijk mijn beteuterde blik weer filmen.
Maar dit zet ik hem nog wel betaald.
We gaan nog even wat andere hoekjes uitpeuteren, maar vangsten blijven uit.
Dus verkassen we maar naar ons altijd-raak-plekje, maar ook hier niets, nada, noppes.
Het enige wat hier gebeurt is dat ik mijn geliefkoosde 4 play koi kwijt raak achter een stuk ijzerdraad.
Verkassen maar weer, we gaan naar de grote bak. Het begint aardig te regenen bij aankomst.
Mike wil in de auto blijven zitten, hij begint op een mooi-weer-visser te lijken.
Maar ik zet door en stap de auto uit en ga lekker visser en trotseer de regen die eigenlijk na 5 minuten ook alweer ophoudt.
Na een 15 minuten roept Mike dat ie beet heeft en haalt behendig een snoekje van 50 cm op de kant. Ik brul hem na dat ik er ook een heb en dat ie groter is. Zo, die heb je terug van dat rottige filmpje.
Op de kant gehaald blijkt mijn snoek 73 cm en het is een lekker dik exemplaar. Even een kiekje en meneer kan na een korte reanimatie weer weg zwemmen.




Hierna nog enkele worpen, maar verder niets meer, geen aanbeten meer bij de grote bak.
Toen zijn we maar weer huiswaarts gegaan, maar de eerste kantsnoek van het seizoen is nu ook een feit.
Ondanks het wel of niet gaan heeft dit toch weer wat opgeleverd.
Morgen misschien een avondje vliegvissen !!!!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...