zaterdag 5 februari 2011

En nu het weer! Veel wind!

En toen was er wind, heel veel wind!
Nadat de auto anderhalve week in de steigers had gestaan, zou en moest ik weer gaan vissen.
Dus ging ik er op uit, ondanks de harde wind (windkracht 5 tot 9).
Op de visstek aangekomen werd ik zowat het water in geblazen en mijn pet waaide tig keer bijna van mijn hoofd af, dit was eigenlijk geen doen.
Maar met dit weer jagen de rovers, dus er moest wat worden gevangen.
Na een kleine twee uurtjes zonder resultaat op deze stek te hebben geploeterd, heb ik maar een stek een (nieuwe trouwens ) in de luwte opgezocht (tevens een plasplek bij hoge nood, maar dan moeten er niet tientallen mensen hun hond ook ineens uit wille laten).
Na hier een goed kwartier te hebben gevist, voel ik een aanbeet. Deze loste, maar ik maar tikte hem nog twee keer aan. En toen was het raak, na een korte dril kon ik een vies en slijmerig ding uit het water halen. Brrrrrrrrrrrrrrrasem, daar kwam ik niet voor en met de tang in de hand werd hij vlug onthaakt en het water in geduwd.
Weg jij slijmerig dingdat brasem heet.
Dit klinkt een beetje minderwaardig tegenover dit schepsel Gods, maar eenmaal in je handen blijf je het slijm ruiken, en dat is een en al vis wat moeten ze thuis wel niet denken?
Na nog een stukje door te hebben gevist had ik het met de wind ook wel gehad. Dit was niet prettig meer, dat geploeter tegen dit natuurgeweld en ik heb de kachel thuis maar weer opgezocht.
Maar eerst werd onderweg de hengelsportzaak van Ton Temming bezocht, waar de vliegbind zesdaagse bezig was en daar heb ik nog even wat vliegbindmateriaal aangeschaft, plus een nieuwe Streamer voor het vissen op snoek (zie afbeelding hierboven).
Kunnen we binnenkort eens uittesten of hier mee nog wat mee gevangen kan worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...