donderdag 17 februari 2011

Ontdek je plekje, de achtertuin van Wibie de pianist !

Momenteel werk ik op een steenworp afstand van het landgoed waar de pianist Wibie zijn achtertuin heeft.
Vandaag was ik even een uurtje eerder vrij en die tijd benutte ik door vlug het hengeltje te pakken en te kijken of er nog een groene rakker te grazen kon worden genomen.
Links en rechts werden er in de sloot wat worpen gedaan, maar dat leverde niet veel op.
Dus ik ging vlug naar de andere kant van de weg, het rook hier gewoon naar snoek. Ik moest wel een beetje doorvissen, zoveel tijd heb ik nu ook weer niet. Daarom liep ik daar een tweehonderd meter de sloot af, maar ik ving geen groene rakkers. Helaas, mijn tijd zat er hier op!
Dit zijn toch snoekwaardige stekken!!!!!!!
Ik ging toch nog maar even een andere stek bezoeken, het kon nog net voor de schemering inviel.
Maar daar aangekomen was het ook weer helemaal niets,
totdat ik bij een brug aankwam waar het ook helemaal naar snoek rook.
Dit stuk bevatte zeker wel snoek, ooit heb ik hier wat lossers gehad met het streamer vissen. Maar nog nooit heb ik er een uit kunnen halen (op een kleintje van 30 cm na).
Blij als een kind was ik toen.
Na een paar worpen voor de brug zag ik toch wat beweging in het water. Zou het nu dan lukken?
Na nog wat worpen dook er een snoek op mijn aasje, maar na een kort getouwtrek loste de donder.
Moedeloos stond ik er weer bij te kijken, dit water is verdoemd, dat kan gewoon niet anders!
Ik liep nog enkele honderden meters verder, maar uiteindelijk won de natuur.
Ik ging naar huis, ik was het zat. Zwaar gedeprimeerd als ik was had ik absoluut geen zin om te koken, dus hadden ze thuis pech. Uit nijd maakte ik een lekkere koude salade met zalm klaar! Toch nog vis!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...