woensdag 12 juni 2013

Langs het tuinpad van Ome Kees!!

Druk, druk, druk was het weer op het werk, dus vlug maar naar huis om even uit te blazen!
Onderweg kom ik steevast langs een stukje water, dat is het water van Ome Kees de Boa.
Ik ben niet bang voor de tandarts, ik ben niet bang voor de tandarts, gonst het ineens door mijn hoofd.
Weer de één of andere reclameboodschap uit het verleden van een tandpastamerk. Hoe kom je erop zal je zeggen. Maar ik ben niet bang voor de tandarts, en zeker niet voor Ome Kees de Boa.
Vlug even naar huis wat drinken en ik ga even langs het tuinpad (water van Ome Kees).
Ik kan nog net even voor het eten misschien een snoekje verschalken, zoals een oude vos in schaapskleren (wolf). Vlug haal ik het hengeltje uit de auto en begin lekker te werpen. Er valt weinig te beleven, hoewel ik in 20 minuten tijd drie keer politie voorbij heb zien rijden, maar angstig ben ik helemaal niet.
Ergens weet ik dat ik gelijk heb, en dat dit niet bij het tuinpad van Ome Kees hoort.
En afwachten over uitsluitsel van het bezwaarschrift daar heb ik de zin niet in en de tijd niet voor. Dus lekker werpen en kom maar op als je durft Kees, maar Kees laat zich niet meer zien.
Na 25 werpen is het raak en vol schuift er een flinke rakkert op mijn Busterje, ja hij hangt weer aan de spelt. En Bustertje, Busterje doe zijn werk weer. Als een razend reporter snijdt deze rakker door het water, even uit laten razen en dan vlug op de kant en een foto maken, en dit met de goede kant van de camera, even meten en 80 cm rond kan in de pan.
Tijdens deze struintocht blijf ik maar denken: "Ik heb mijn pet niet op, ik heb mijn pet niet op."
Dat wordt niets en brengt geen vis in de pan. Allemaal bijgeloof, daar moet je je eigen toch geen zier van aantrekken, net zoals van Kees.
Rakkertje gaat terug het water in dan even op dezelfde plek een worp naar rechts en er duikt weer een rakker van goed formaat over de Buster, nog wat worpen, maar daar blijft het bij.
Ik vis het stukje nog even uit tot aan het eind en ga dan weer terug naar huis, want het eten moet in de pan.

Nieuwe rubriek observaties  tijdens struin en Bellyboat tochten:
Vandaag 1 ringslang .
2 Politie auto's
1 Motor agent.
Kees de hele tijd niet gezien.


Op naar een volgend avontuur!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...