maandag 10 juni 2013

De weer Goden werken mee!!

Het was vandaag erop of er onder.
Zou ik nog wel kunnen vissen of niet, weer eens werkoverleg.
En dan is het net hoe lang dit duurt en of er dan net tijd genoeg over is op je eigenlijke vrije middag .
Het zat dus mee, de spullen lagen nog allemaal in de auto, dus ik kon nog even met een collega een blikje drinken en dan snel naar het water.
Maar welk water? Deze snelle actie moest ook omgezet worden naar een snelle beslissing waar ik nu naar toe zou gaan.
Vanochtend was het zo dat de wind nog aardig aanwezig was, en dan is het op het water van gisteren weer beulen tegen de elementen.
Maar eenmaal op weg had ik al snel in de gaten dat de wind behoorlijk was gaan liggen en dat was gunstig. De Weer- en andere goden zaten me dus redelijk mee vandaag.
Het besluit stond vast: ik ga de plas van gisteren maar bezoeken. De wind bestond uit een lekker briesje met lekker wat zon en een beetje bewolking.
Beter kun je het niet hebben!
Het enige wat nu nog tegen kon zitten was dat het Nomadendorp er nog stond, maar dit leek mij onwaarschijnlijk met die harde wind van gisteren.
Bij aankomst zat het mee; of ze waren gisteren zelf vertrokken, of compleet weggeblazen.
Het zat nog meer mee, want normaal gesproken moet ik via een omweg bij plas twee komen.
Nu is dit niet zo ver flipperen, maar als het makkelijk kan, waarom zou je dan moeilijk doen?
Ik kan nu rechtstreeks de BellyBoat op de tweede plas leggen, want ze hebben flink gemaaid en ik kan nu goed zien waar ik loop en hoe diep het aan de kant is wat eerst bijna onmogelijk was.
Dus vlug lucht in de BB en de diepte meter en hengelsteun er op en te water maar weer.
Wat een heerlijk weer en dan maakt het niet uit of je wel of niet wat vangt. Het is dan helemaal goed.
Ik kon vanmiddag eindelijk eens goed de bodemstructuur gaan volgen op de dieptemeter.
Normaal is het alle flippers bijzetten om redelijk op koers te blijven.
Nu ben ik nooit een voorstander geweest van een bijhengel op de BB, maar dit moet ik na de vangst van gisteren helemaal bijstellen. Dus vandaag ging ook weer de bijhengel mee.
Gisteren heb ik de dreggen van de rode SD moeten doorknippen, om de snoek veilig terug te zetten.
Dus ging vanmiddag de roze SD aan de speld.
Lekker dobberen en het was na een kleine 20 minuten al raak op de bijhengel en de roze SD.
Wat een verschil zijn de aanbeten van snoek op het grote water, met veel geweld duikt de snoek op het aas. Bonk, bonk, snel werd de hengel uit de hengel steun gehaald, nog even iets aanslaan en hangen.
Als een speer begint deze rakker er vandoor te gaan, fel duikt deze tot onder de BellyBoat.
En dat geeft mooie sport en door het heldere water kun je de snoek goed volgen. Na enkele minuten is het mooi geweest en kan de rakker uit het water getild worden. Even meten en 64 cm vis kan in de pan.
Hierna nog even een ander deel van de plas onveilig gemaakt, maar dat bleef bij een forse aanbeet.
Na nog flink wat worpen was er geen activiteit van snoek meer te registreren.
Dan maar weer retour auto en goed de bodemstructuur volgen, dit stuk water moet ik nog aardig verkennen, want er zitten leuke stukken bij.
Nu vlug de spullen weer in de auto en naar huis om het eten klaar te maken.
Volgende keer eens mijn nieuwe houder voor mijn mobieltje uittesten die ik dan op het statief kan schroeven.

Ik had er al één gemaakt, die wel voldeed om bij het struinen te gebruiken, maar die niet geschikt is voor de BB.
DE houder had vorige week al binnen moeten zijn, maar door een fout van mijn kant (door het verkeerde huisnummer te vermelden) zijn we deze vanmiddag pas tien huizen verderop het spoor gekomen . Maar gelukkig is hij terecht en misschien kan ik hem morgen even uittesten.

Op naar een volgend avontuur!!!