vrijdag 7 september 2012

The Day before Ierland !!!!

De spanningen lopen op; wachten, wachten en nog eens wachten. Alles is ingepakt.
Op het laatst nog een nieuwe onthaaktang en twee stuks kunstaas aan laten smeren, twee stuks aas van Arjan Willemse: de halve liter en een kikker. Ik laat ze niet op foto zien, ze zijn al ingepakt, ook het foto-toestel. De Kikker gaat niet mee, die wilde ik vandaag eigenlijk nog uitproberen. Gelukkig heb ik dit  niet gedaan, dan had hij vast en zeker in een boom gehangen, zonde van het geld. Deze probeer ik na de vistrip wel in de polderwatertjes. Het was weer tas inpakken en uitpakken van tas naar koffer, daarna weer van koffer naar tas en weer naar koffer, door overgewicht weer naar tas en dan moet natuurlijk bij het dicht ritsen van de tas de rits kapot gaan. Dan is het weer overpakken naar koffer en weer wat spullen in de hengelkoker proppen. Eindelijk klopt het gewicht van de koffer. De drie kilo die er teveel in zat is er uit.
Zo blijf je bezig. Jos weer even bellen of hij de hengelkoker wel bij de bagage heeft opgegeven, natuurlijk weet ik dat hij dit wel heeft gedaan, maar dan is er altijd weer die twijfel of het echt wel zo is.
De gehele week zit ik te kijken of de ID kaart wel in de portemonnee zit. Spanningen? Welnee, als doorgewinterde visser heb je die totaal niet (we hebben alles dubbel gecheckt).
Alleen dat wachten: pakjes met sigaretten vliegen er weer door, ook daar heb ik maar weer een slof van gekocht, zo kunnen we de week wel weer door op het Ierse water. Het weer wordt constant in de gaten gehouden, voorlopig ziet het er goed uit: lekker wat regen en wind, dat lijkt gunstig. Tja, dat moeten we nog maar afwachten, voor mij hoeft het niet zoals hier te zijn. Ook nog wat info opgevraagd over de vangsten afgelopen week, ook die waren er redelijk, maar het blijft altijd aan de visser zelf liggen.
Nog wat stroopwafels voor Herman gekocht, anders heeft hij niets te eten. Ook zit er Cup a Soup in de koffer voor onder het vissen als tussendoortje. Volgens mij moet alles wel in de koffer zitten. Vorig jaar had ik nog een lijstje gemaakt, maar nu heb ik alles maar gewoon in de koffer gedaan waarvan ik dacht dt het nodig was. De hengelspullen heb ik wel steeds gecontroleerd: molens, de twee reels, aasjes, tangen, dat is het belangrijkste. Als we hiervan iets vergeten dan is het niet goed. Nu ik even nadenk: de tandenborstel en tandpasta moeten nog in de tas en de adapter van de telefoon mag ik niet vergeten. De telefoon laad ik zo nog even op en dan kan daar de oplader ook van in de tas. Stormaanstekers zijn ook aangeschaft, eerst drie, daarna nog maar drie extra, je weet nooit of ze uitwaaien door de wind. Dan kun je er beter zes hebben als één.  Ook mijn reservepet moet nog in de tas. Ik moet weer uitkijken voor overgewicht, maar ik weet er wel een plekje voor in de rugzak die bij Jos in de koffer moet. Nog even de bloeddruk gecontroleerd, ook die moet je in de gaten houden. Ook die zag er goed uit; 139 om 97 en een hartslag van 85, zo zie je dat ik geen last heb van stress.
Dus eigenlijk wat moet er nu nog verkeerd gaan op zo'n reis naar Ierland!!!!!!

Over 10 dagen volgt het verslag van de Ierland vistrip
Op naar ons Iers avontuur !!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...