maandag 17 september 2012

Polderen!!!

De laatste week van de vakantie gaat voor mij in en de enige optie om daar wat mee te gaan doen is snoeken. En weer eens de polder in, net terug van een week Ierland, dan is dit de beste plek om een beetje bij te komen en weer te wennen aan het drukke Nederland.
Rond een uur of 10.00 stond ik dan weer met beide benen in het groen. Onderweg er naar toe nog even een flink buitje regen, maar waar ik begon met vissen was het net droog en zo bleef het ook de gehele dag. Eerst even een recht eentonig stukje afgevist, maar daar was geen vin in beweging te bespeuren. Dit kan ook weer komen omdat ze afgelopen week denk ik de waterkanten weer eens hebben opgeschoond. Als ze dit doen moeten ze het ook goed doen, overal dreven plantenresten.
Dan maar een stukje nemen met wat afwisseling, ook hier waren de waterkanten opgeschoond. Eigenlijk is dit niet best als dit zo kort geleden is gebeurd, meestal vang je dan niet veel (of helemaal niets).
Hier is het binnen 10 minuten dat ik de eerst losser heb; 70 + cm. Dit valt me nog mee, het is ook een stukje waar ik vorig jaar nooit één aanbeet heb gehad en dat terwijl ik daar toch elke keer flink de boel heb staan uitharken. Na deze losser deed ik nog maar eens een paar worpen op deze plek, misschien dat ik hem er nog uit kon krijgen, maar tevergeefs, dit vliegertje ging niet op. Dan maar weer een stukje verder, ook hier een losser en ook deze was ruim over de 70 cm, Deze keer ging de rakker nog een keer in de aanval, maar ook nu bleef hij niet hangen. Toen nog maar een worp en weer dook dit rakkertje er als een raket over. Toen maar weer verder, nu duurde het zeker een half uur tot ik weer een volger had en toen nog weer een volger,  beide van het hap-slik-formaat, het begon toch zo goed! Ik was nu zeker een goed uur aan het snoeken toen ik bij een mooi gelegen bruggetje aankwam. Hier moest zeker wel een snoekje te verschalken zijn. Eerst wierp ik de rechterkant van de brug goed af en ik gooide ook een paar keer onder de brug. Meestal wil zo'n schurk van een snoek er nog wel eens onder liggen, maar dit keer dus weer eens niet.
Dan maar eens naar de linkerzijde van de brug. Ik deed een paar stappen en zakte gelijk weer eens tot aan mijn knie in een gat. Gelukkig verzwikte ik niets en er stond ook geen water in het gat. Wel hing ik net met de hengeltop iets in het water, dus ook met de Buster. Tijdens het weer omhoog komen hief ik dus ook de hengel, en tot mijn verbazing hing er een snoek aan de Buster, Dit was echt stom toeval, ik heb al gekke dingen meegemaakt, maar dit echt nog niet. Niet werpen en toch vis vangen en een snoek van 76 cm, wel magertjes, kwam op de kant; kat in het bakkie.
Een boerenzoon die net naar het gebeuren stond te kijken, wilde wel een foto schieten en zo gebeurde het ook. Hierna kreeg ik nog een losser, niet echt een geweldenaar, maar het was er weer een. Voor de rest van de middag was het niets meer op deze stek. Daarna heb ik nog een ander stukje geprobeerd, maar ook hier was het niets. Na het goede begin in de ochtend had ik er toch ietsjes meer van verwacht.


Op naar een volgend avontuur!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...