maandag 17 september 2012

De eerste visdag Ierland 2012 !!!

6.00 de wekker gaat een brak gevoel heb ik het is net of ik een fles whisky heb gedronken, wat een onrustige nacht heb ik achter de rug. Het bed daar moest ik vreselijk aan wennen ook het bij behorende kussen wat een zacht geval het matras een beetje aan de harde kant het dekbed dik en zwaar zo zwaar dat je af en toe je voeten niet kon bewegen of komt het door de vermoeidheid van de zware dag van gisteren. Vlug naar beneden Jos is er al die zit  aan zijn eerste sigaret, ik steek er ook gelijk maar één op en begin hierna aan het klaar maken van het Iers ontbijt bacon in de pan wittebonen in tomaten saus in de pan dan de eieren toast maken worstjes zijn we vergeten te kopen.
Maar het ontbijt smaakt ons goed het word lekker naar binnen gewerkt glaasje melk en cola erbij.
Hierna ruimt Jos de vaat weg en ik maak de hengels in orde Ferdinand komt ons om 9.00 halen een half uurtje later zo kunnen we nog even wat in een winkeltje halen en hebben we iets meer tijd om echt wakker te worden en een beetje fit te beginnen. We moeten ook nog flink door roken om de grote boodschap te doen zodat dit niet in de boot hoeft want dat zou een ramp zijn.
Tegen 8.45 worden de spullen bij elkaar geraapt en kunnen naar de brug toe in het centrum van Killaloe waar Ferdinand ons staat op te wachten met zijn boot! Spullen er in en naar een trailer helling hier kan na een ritje van 20 minuten de boot het water in en we kunnen na een klein snel tochtje met de boot aan de slag eerst een stukje slepen. Hier vangen we niets mee en dit word na 20 minuten vervangen door werpend vissen, hier duurt het niet lang voordat Jos zijn eerst vis aan de haak krijgt een soort van een groot uitgevallen haring is de opbrengst.

Ferdinand doet zijn best om een goede stek te vinden en dit met sucses de eerste vis is binnen en al snel heeft hij zelf al een volger gehad. Even later is er weer een snoek voor Jos hij begint ook flinke praatjes te krijgen, maar zijn vissen zijn toch echt niet groter dan een haring.
En zo vangt hij er wel drie  Dan na deze derde haring beginnen de praatjes echt hij raakt over moedig!!
Hierna heeft Ferdinand ook zijn snoek die goed in de 70 cm is ook ik kom eindelijk in actie en vang mijn eerste 74 cm snoek van deze vakantie!!
Ook Ferdinand vangt weer een snoek tegen of over de 80 cm.
Daarna weer een snoek voor mij ook weer in de 78 cm . Dan komt Jos weer in actie en een te groot uitgevallen haring is zijn vangst te veel uien moeten er worden schoongemaakt om deze lekker te maken!!
En een geweldenaar van een snoek is voor Jos 117 cm voor het eerst durft hij dit formaat snoek vast te houden wel met veel angst en beven maar toch is het hem gelukt!
Alleen moet ik nu weer een heel jaar horen dat hij de grootste snoek in Ierland heeft gevangen!!
Daarna is het weer eens mijn beurt en een snoek van 86 cm mag eindelijk in de boot.
 Even later komt er weer een snoek van 86 cm voor mij aan dek.
Dan hark ik er nog een snoek van 82 cm uit Ferdinand vang zijn derde vis  hierna en ook heeft hij regelmatig nog wat volgers .
Het word na dit drukke moment alle zeilen bij zetten om nog een snoekje te vangen maar dat gaat achteraf toch niet meer gebeuren ik los nog ergens een snoek.
De ene na de andere stek word bezocht en flink af gedrift op zoek naar een mooie rakker !
Wat een geweldige dag was dit ook het goede gids werk van Ferdinand Heijerman heeft ons hier echt een geweldige dag van gemaakt zonder hem was het denk ik moeilijk geworden om deze vissen in de boot te krijgen!!

Na dit geweld aan snoeken komt er ook bijna weer een einde aan deze dag!
De stand voor deze dag is 5 snoeken voor Age  en 4 snoeken voor Jos en 4 snoeken voor Ferdinand echt een beste eerst dag!
Uitgeput maar voldaan gaan we naar ons huisje, even nog wat boodschappen halen er moeten nog wat worstjes worden gehaal voor het ontbijt en nog extra coca cola , zout en peper en nog nmeer van die dingen om de week door te komen hier na gaan we een uit gebreid dinerern en dat word echt uit gebreid want na zo'n lange zware dag heb je echt wel honger!
We komen weer bij het zelfde afhaal restaurant terecht als zaterdag, veel en lekker eten voor weinig geld en we hoeven niet ver te lopen.
Na lang zoeken zijn  Jos en ik er uit we eten vandaag maar eens wat anders Ik een mixed grill (bijna het zelfde als zaterdag maar dan met kip erbij Jos gaat over op een dubbele hamburger van lamsvlees.,
Daar doen we weer lekker een portie chikkenwings bij en een large chips en carlick saus.
Hierna na deze stevige maaltijd beginnen onze ogen een beetje dicht te vallen het loopt ook alweer tegen 23.00 uur en het is dan tijd om naar bed te gaan morgen weer vroeg op en de nacht gaat dan in en bij ons het licht toch echt wel uit.!

Op naar dag twee op Lough Dergh!!!
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...