dinsdag 19 maart 2013

Niets gevangen is geen vis!!

Gisterenavond kwam ik weer op het idee, om vandaag nog maar even met doodaas aan het water te gaan zitten. gelijk uit het werk de auto in en naar de waterkant. De sardientjes had ik in de ochten goed in kranten en alu folie verpakt . Bij aankomst aan het water waren ze precies goed niet te hard niet te zacjht het ijs er nog een beetje op. Zo begonnen ze al lekker wat geur af te geven!
Vlug de hengels klaar maken sardien er aan en wachten maar. Zo werd om de 45 minuten de boel een beetje verzet. Na ongeveer anderhalf uur kwam vrouwlief nog even kijken, die is daar toch in de buurt, maar die hield het al snel voor gezien heel maar dan ook heel even zat er wat beweging op de dobber. Acheteraf zal het wel een lijn zwemmer geweest zijn. Daarna was het ongeveer 30 minuten weer helemaal stil. Dus werden de hengels weer verplaatst naar een stuk waar ik toch wat van beweging op het water zag. Dit had ik achteraf goed in de pijling want na goed 20 minuten gat de dobber er redelijk snel van door. Dan is het afwachten nu gaat het dobbertje onder en het aftellen kan beginnen. De tien seconden regel wordt ruim aangehouden. Dan is het strak draaien en aan slaan. Heel maar dan ook heel even voel ik voldoende spanning op de lijn, en denk kat in het bakkie of vis in de pan.
Maar die gedachte zakte als een kaartenhuis in één, de snoek lost weg snoek. Hier komt dan het gebruik van de juiste hengel om de hoek kijken. Nu heb ik dus twee hengels mee een karper hengel en een zware spinhengel. Op de karper hengel heb ik nog geen vis misgeslagen op de zware spinhengel is dit nu al drie keer gebeurd twee lossers vlak voor de kant en deze laatst vis. Met die spin hengel kun je dus net niet genoeg kracht zetten om de haak vast te slaan(zetten ) in de snoeken bek. Maar bij gebrek an beter moet je toch wat(nu zit ik alweer stil aan te denken aan een tweede karper hengel) . Hierna ga ik maar weer stug door ik ben nog niet van slag gebracht en blijf deze sessie uit zitten tot 18.45 uur. Maar dat hele uur vissen wat daar nog aan vooraf ging heb ik geen aanbeet meer gehad. Dus is het vandaag niets gevangen is geen vis. het begon me op het laatst toch ook wel te koud te worden. Dus snel naar huis, en vlug even een pizza halen als maaltijd.

Op naar een volgend avontuur!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...