zondag 18 november 2012

De thuishaven van Jos!!

Vandaag weer een dagje vissen met Jos, dit is de eerste keer sinds dat we naar Ierland zijn geweest.
Ik had al een paar keer beloofd om samen met Jos bij hem in de woonplaats een keer een snoekje te gaan haken. En zo gebeurde het ook. Het water bestaat uit een lange vaart met woonboten en rietkragen, daar moet zeker wel een snoekje te vangen zijn. Nadat we beide ruim anderhalf uur aan het werpen waren geweest was er echter nog geen snoek in de pan.
Langs de vaart woont een collega van Jos en daar hebben we even pauze gehouden; Jos een bakje koffie en ik een colaatje. Hierna maar weer verder richting de auto en de vaart aan de andere kant van de weg maar eens afwerpen.
Maar ook daar was geen snoek te vinden. Dan maar weer  naar een ander stuk, ook weer aan dezelfde vaart.
Onderweg bespreken we hoe we nog ergens een snoekje in de pan kunnen krijgen en onze gebeden worden gehoord, Jos weet onderweg zijn stekken wel en weet hier toch nog een snoek vast te leggen, dit voor het geval dat we helemaal niets zouden vangen.
Eerlijk is eerlijk: Jos heeft de eerste 250 cm!!!! Hiernanaar de volgende stek en ook hier werpen we flinke stukken af, maar helaas, de snoek blijft uit. Een stuk verder worden de kanten van de vaart iets ruiger en een enkel rietpluimpje staat er in het water.  Jos vraagt nog of er snoek in de pan komt en of ik er vertrouwen in heb. Ik geef aan dat ik in dit stukje wel vertrouwen heb en na twee worpen is het raak en komt er eindelijk echte snoek het water uit en deze 71 cm kan in de pan.
Op deze stek hebben we het nog een uurtje volgehouden en nog een lossr gehad,  toen maar weer retour auto. Tijdens de rit terugtocht is nog even een ander stukje aangedaan, maar hier was verder geen snoek meer te pakken. Ondanks dat er weinig snoek in de pan is gekomen was het toch een gezellig dagje vissen. Dit gaan we binnenkort nog wel een keer over doen, maar dan Kelly, Jos en ik, en dan met zijn drieën de polder in.

Op naar een volgend avontuur!!!

3 opmerkingen:

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...