donderdag 20 januari 2011

Een paar uurtjes.

Vandaag had ik weer vroege dienst. Om 5.00 uur ging de wekker en zo kon ik mooi om 14.00 uur weer naar huis.
De Bellyboat lag nog in de auto en daarom heb ik vlug het waadpak thuis opgepikt en ben naar het water gereden.
De temperatuur viel een beetje tegen, maar daar moest ik me maar doorheen zien te bijten.
Na ruim 75 minuten was er op één flinke aanbeet na niets echt gebeurd, maar ik had nog hoop.
Dus ik besloot stevig door te vissen .
En na enkele minuten kwam dan de verlossing. Een mooi snoekje van rond de 70 cm had wel trek in mijn Rapala X rap jointed baars. De fotocamera werd snel te voorschijn gehaald en net toen ik wilde afdrukken schoot hij potverdorie van de haak.
Toch maar doorvissen en hopen dat er meer in zit, want hier kom ik niet voor.
Een goede honderd meter verder had ik weer een mooie aanbeet. Ik probeerde opnieuw de camera te pakken, maar ook deze dame of heer wilde niet op de foto. Het moet toch niet gekker worden!!
Ik begon koude tenen en vingers te krijgen en het werd al schemerig, Ik moest langzamerhand aan de terugtocht gaan denken.
Ik maakte een haakse bocht naar links en kwam langs een stuk waar wat bootjes langs de kant lagen.
Hier moest toch wat liggen, hoewel ik vorig jaar wel drie keer hier ben geweest en toen was het echt helemaal niets.
Maar nu had ik toch het gevoel dat er iets in zat op dat mooie stuk.
Eerst even een sigaret en de rechterhand even in de zak om op te warmen, ik had langzamerhand een beetje gevoelloze vingers van de kou.
En toen zag ik een steigertje met een keukentrapje ervoor in het water. Een mooie worp er vlak voor deed het water omhoog klappen en een snoek dook er op, maar na een 3 tal seconden verliet ook deze de xrap.
Een beetje moedeloos werd ik hier van, maar er zat in ieder geval snoek.
Ik flipperde weer een dertig meter verder en deed toch maar weer een worp richting dat steigertje. Op de route die het aas aflegde stond nog zo'n steigertje met zo'n zelfde keukentrapje en ook daar klapte er weer een snoek op.
Na een korte dril bleef deze gelukkig zitten en zo kon ik dan eindelijk een foto maken en de snoek even opmeten: 67 cm.

Ik pakte de snoek bij de kieuwgreep en bekeek hem even. Hij was behoorlijk gehavend, dus er zat wat groters in de buurt.
Deze stek had uiteindelijk toch wat ik er van verwachte, ondanks dat de vangsten de vorige keren uitbleven.
Ik gooide nog even wat onder een passerende brug, maar dat leverde niets op. Toen nam ik nog even een bocht naar rechts en ging een soort haventje in.
Hier liggen normaal gesproken nog wel eens wat snoeken als ik hier vanaf de kant vis, dus er is nog hoop op een aanbeet. Maar ondanks een 30 tal worpen bleven die aanbeten uit.
Daarna de spullen maar weer in de auto en naar huis.
Het was weer een lekker ontspannend middagje vissen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...