vrijdag 14 januari 2011

De kop is er af!!!!

Het is eindelijk weer zo ver, de kop is eraf en de eerste snoek van 2011 is binnen.
Na vanochtend vroeg op te zijn gestaan om te werken en 's middags een uurtje eerder naar huis te zijn gegaan, kan ik vlug het hengeltje halen.
Het is wel even haasten, maar om 14.00 uur sta ik dan aan de waterkant, helaas in de stromende regen.
Na 15 minuten gooien kwam de eerste losser, bij het uit het water komen van de Buster I klapt er nog net een snoek vol op het aas. Maar doordat ik even niet oplette, was hij er ook snel weer af. Tja, dan moet ik maar geconcentreerd vissen!!
Dus bij de volgende worpen liet ik het aasje even goed uitzwemmen en besloot niet te gehaast te vissen.
Maar zoveel tijd had ik ook weer niet, dus wel stevig doorvissen en goed opletten.
Na nog een goede 20 minuten volgt dan eindelijk een aanbeet. Een leuke tik op de hengel, maar ook niet erg fanatiek, en na een vrij korte dril kan dan eindelijk de eerste snoek van 2011 worden binnengehaald.
Vlug op de kant, even een fotootje maken en snel even opmeten en de eerste 80 cm vette snoek van 2011 staat er op.
Hij is moddervet deze snoek en ik ben er blij mee, gelukkig na toch wel weer een lange vorstperiode.
Je weet maar nooit, die winter van 2010 zit me nog in het geheugen. Ik kon toen lange tijd niet snoeken en ik kreeg al de gedachte dat dit weer zo'n tijd zou kunnen gaan duren.
Ik ging nog even wat verder vissen, maar dit leverde verder niet veel meer op.
Toen begon de regen ook langzamerhand door mijn regenkleding heen te sijpelen, dus ging ik maar weer vlug de auto opzoeken voordat mijn nieuwe camera en telefoon weer vochtproblemen zouden krijgen.
Het was toch wel weer even lekker aan de waterkant, ook al was het maar anderhalf uur vissen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...