donderdag 8 juli 2021

Tureluur, nep vogel.

Over vogels.


Nou daar lopen we dan, hup richting het natuurgebied bij Moddergat in Fryslân.

En wat zit daar boven het bordje verboden toegang natuurgebied.

Een bruinachtige vogel met witte veertjes muis stil.

Boven op de paal waar het bordje aan bevestigd is.

Ik zeg nog tegen Marijke, een nep vogel!

Maar wat leuk gedaan, een nep vogel op een paal zetten in een natuur gebied.

Die zal wel snel gestolen worden, als ze hem er zo op zetten.

Zo mooi duidelijk mooi oranje gekleurde poten lange bruin oranje  snavel.

Muis en muis stil op die paal.

Ik besluit er een paar foto's van te maken is toch wel grappig zoals ze dat hebben gedaan.

Maar wat nep is, is niet nep we worden gefopt.

Bij het nemen van wat meer foto's, blijkt de voor mij nog onbekende vogel toch echt te zijn.( zoveel verstand van vogels heb ik nog niet.)

Er zitten echte veren aan en ik zag hem toch ook iets bewegen!

Naderhand, en nader onderzoek doet blijken dat het om een Tureluur te gaan, om Tureluurs van te worden toch.

Mijn eerste echte Tureluur zo mooi op een paal, uitkijken over het wad  van Moddergat.













Nou heb ik daar toch een partij jeuk, effe krabben.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...