zaterdag 10 juli 2021

De Blauwborst.

Over vogels.




De Blauwborst, is die van Adelijke afkomst ik heb geen idee.

Waarom heet de Blauwborst, Blauwborst?

Eet hij blauwe bessen, of iets?

Ik weet te weinig over deze vogel  ik zag hem veel bij het programma  vroegevogels voorbij komen, en op Facebook.

Dus tja, dan op jacht naar de Blauwborst.

Hij liet zich aan mij niet zien, in Fryslân niet op Schiermonnikoog niet, terwijl ze daar toch aardig voorkomen.

Of wel gezien niet opgemerkt dat kan ook!

Nou de laatste dag van de vakantie gisteren dus, oostvaarders plassen.

Zit daar een vogeltje door Marijke aangewezen.

Dus maar een paar foto's, ik dacht een blauwe vlek te zien maar dat was tekst in het display van de camera.

Nog maar een foto of wat, weer wat blauwigheid.

Straks maar eens kijken, als het een blauwborst is.

Nou dan liet hij er maar weinig van zien.

Zou hij zich schamen dat hij of zij van Adel is.

Nader bekeken en wat uitvergroot bij thuiskomst.

De Adellige Blauwborst dus, de jacht was onverwacht succesvol, of per ongeluk geschoten!




Bij nader onderzoek, de Blauwborst, zo maar uit het niets op ons pad gekomen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...