zaterdag 10 juli 2021

De Rietzanger.

 Over vogels.




Van vogels raak je in de war, of de kluts kwijt.

Zouden ze daarom eitjes ook wel klutsen?

De rietzanger, daar raak je van in de war je hebt ook nog een bos rietzanger.

Ik laat nu de rietzanger zien, de grasmus en rietzanger zouden  broer en zus kunnen zijn of broer, en broer of zus en zo.

Ze lijken in mij ogen best wel op elkaar, maar wat vaker zien en dan gaan we wel leren hoe de vork in de steel zit.

Ik hen in iedergeval gisteren de Rietzanger gefotografeerd en mooi ook.

Wat kan dat vogeltje fluiten, bijna gelijkend aan de grasmus.

Nu heb ik ze niet gelijk horen fluiten, dus er zal wel verschil in zitten.

Maar als ze fluiten, dan weet je het is één van de twee met de snavel wijd open.

Een perfecte foto in iedergeval.



De rietzanger dus, raar hij zat in een boom, en het riet!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...